Vegán töltöttkáposzta magtejföllel   Leave a comment


töltött káposzta

Bár a nyers vegán hónapban járok, de ma megengedek magamnak egy olyan ebédet, amiben van egy kis főtt gabona is, méghozzá aranyló árpa 😉 Nagyon hűvös van kint, bent meg kifejezetten hideg, ezért az árpát meg is pirítottam főzés előtt, hogy még több meleget és erőt adjon 🙂 A többi összetevő nyers ♥

Hozzávalók a töltelékhez:
1 csésze árpa
1 rúd füstölt csicserikolbász
1/2 kápia paprika kockázva
1 kisebb lilahagyma
1 kk pirospaprika
1 ek hidegen sajtolt repceolaj
1 pici fej savanyú fejes káposzta
só, ízlés szerint

Az árpát száraz lábosban megpirítottam, majd felengedtem kb. kétszeres vízzel, és a végén sóztam. Nagyjából 30-40 perc alatt fő puhára.
Amikor kihűlt, hozzákevertem az összes többi alapanyagot. Alaposan összegyúrtam, és elővettem a savanyú fejes káposztát 😉 Óvatosan lefejtettem róla a leveleit, és a töltelékkel megtöltöttem, majd felcsavartam. Nem vagyok gyakorlott, a húsos változatát sosem csináltam, ezért mindegyiket 1 fogpiszkálóval megtűztem a tekerés után, biztos, ami ziher 😀

Apraja hozzávalói:
25 dkg savanyú káposzta (apró)
1 kisebb vöröshagyma
1 ek nyers repceolaj
1 kk pirospaprika

A hagymát apróra vágtam, majd egy lábosban összekevertem a többiekkel 😉 Ennek a tetejére pakoltam a töltött káposztákat, majd a sütőben picit összemelegítettem, mert ez hidegen nem jó.
Tálalásnál fokhagymás magtejföllel locsoltam meg.

Magtejföl:
1 marék zabpehely
1 marék áztatott szotyi
csipet só
1 gerezd fokhagyma
pici citromlé
annyi víz, hogy krémes állagon elvigye a turmixgép.
Az egészet összeturmixoltam. Nagyon finommmm 😀

töltött káposzta

Az árpa élettani hatásai:

árpa

Az árpa a Mars gabonája, így marsikus erőket, bátorságot és harciasságot sugároz lényünkbe. Kutatók megfigyelték, hogy azokon a vidékeken, ahol az árpa a fő eledelek közé tartozik, alig van szívbeteg ember. Különösen jó hatást fejt ki az idegrendszerre és az érzékszervekre, valamint segíti a sejtépítést is. Akut, lázzal járó betegségeknél a népi gyógyászok jól bevált gyógyszere az Angliából származó árpavíz. Az árpából főzött nyák megnyugtatja az irritált és gyulladt gyomor- és bél nyálkahártyát.

A csíráztatott árpából szárítás, darálás és meleg vízben való áztatást követően sűrű, édes szirup készíthető, amit növényi méznek, vagy árpa-malátaszirupnak is neveznek. Ez erősíti a lábadozókat, és a gyerekeket. Fogyasztása ajánlott erős fizikai és lelki igénybevételnél is.

Felhasználása

Az árpa felhasználása igen sokrétű. A pirított, őrölt árpaszemekből finom gabonakávé készíthető, de a sör és az égetett szeszek alapjául is szolgál. Lisztje, darája, pelyhe, törete és az egész hántolt szem, az árpagyöngy könnyen beépíthető napi táplálkozásunkba. Használhatjuk levesbetétként, köretnek, vagy akár kását készítve belőle. Korpája nem fogyasztható, mert apró, szúrós hegyei felsérthetik a gyomor- és bél nyálkahártyáját. Gluténtartalma miatt lisztérzékenyek nem fogyaszthatják.
Forrás: http://www.hazipatika.com/taplalkozas/zoldseg_gyumolcs/cikkek/arpa_a_nyar_gabonaja/20120620124648

Vélemény, hozzászólás?

