Karalábékockák bazsalikom-mártással   Leave a comment


Karalábé bazsalikom

Mostanában vágyom az új ízekre, ezért ez a recept szintén Gitta könyvéből való 🙂

Hozzávalók:
1 kisebb fej karalábé
1 marék mazsola
1 marék áztatott dió
1 dl forrásvíz
1 csipet só
1 kk olaszos fűszerkeverék (bio)
1 kis csokornyi bazsalikomlevél
1 gerezd fokhagyma
1 tk citromlé

A karalábét kockákra vágtam, meglocsoltam a citromlével, majd összekevertem a megmosott és áztatott mazsolával. Félretettem, és elkészítettem a mártást hozzá.
Robotgépbe tettem a diót, bazsalikomot, belereszeltem a fokhagymát, és fűszereztem. Krémessé turmixoltam, majd rácsurgattam a karalábéra. Kicsit híg lett, ezért tettem bele 1 tk darált sárga lenmagot, de ez nem a recept része 😉

Karalábéról…

karalábé

KARALÁBÉ

Felhasználási lehetősége sajnos nem annyira bőséges, mint élettani hatása. Kevesen tudják, hogy a benne lévő kálcium, magnézium és kálium aránya szinte a legoptimálisabb a szervezetünk számára. áÁsványi anyagai és az “A” vitamin segítenek a gyulladásos betegségek leküzdésében. Lúgosító hatása miatt a nehezen gyógyuló sebek kezelésére is alkalmas – mind külsőleg, mind belsőleg. Jótékonyan hat a légzőszervi nyálkahártyákra és az allergiás megbetegedésekre. Tehát ne csak levesekbe főzzük, – fogyasszuk nyersen, hisz így érvényesülnek legjobban kitűnő tulajdonságai.
Forrás: http://www.vitamingarazs.sokoldal.hu/?oldal=2YrC3ccIW

Posted 2014. május 4. by eletkert in Nyers ételek, Receptek, Táplálkozás

Tagged with , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

