“Sajtos” ropogós   Leave a comment


sajtos ropogós

Ezt a receptet ma olvastam http://www.sproutliving.com/recipes/vegan-cheese-its/ ezen az oldalon, és azonnali szerelem volt 😉 Sajnos csicseriborsóm most csak pucolatlan van, ezért sárgaborsóból készítettem, de ki fogom majd próbálni az eredeti változatot is 🙂

Hozzávalók:

1 csésze sárgaborsó liszt
1-1/2 csésze víz ( még több, ha szükséges )
1/2 csésze sörélesztő pehely
1 ek. őrölt kurkuma
só ízlés szerint
3 cikk fokhagyma

A sárgaborsóból lisztet őröltem, beletettem a többi száraz hozzávalót, és felöntöttem forró vízzel. Annyi vizet kapott csak, hogy tökéletesen el tudjam dolgozni. Utána fogtam egy tepsit, kibéleltem egy szilikon lappal, és vékonyan ráterítettem a masszát. Picit bevágtam késsel, megszórtam pirított fekete szezámmaggal, és betoltam a sütőbe 100-150 fokra. Sokáig szárítottam, de az volt a lényeg, hogy ropogjon 😉
Isteni lett, próbáljátok ki! 😉

A sárgaborsó gyógyhatásai:

sárgaborsó

A szezonális étkezés előnyös a szervezet számára. A tél a hüvelyesek, a burgonya, sütőtök, olajos magvak fogyasztásának időszaka.
A hüvelyesek közül talán ritkábban fogyasztjuk a száraz borsót, pedig számos értékes ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Nálunk inkább a sárgaborsót vagy feles borsót, vagy vágott borsót fogyasztják. Azért ilyen a színe, mert a héját lehántolják, ezzel viszont csökken rosttartalma. A száraz borsót teljesen érett állapotban takarítják be, ezért értékes vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaz.

A World’s Healthiest Foods, a Világ legegészségesebb ételei néven létrehozott alapítványként működik, amit George Mateljan kezdeményezett, hogy megossza a már tudományosan is igazolt információkat az egészséges táplálkozásról, valamint segítse a további kutatásokat.
Egy csészényi főtt száraz borsó( 196 gramm) tartalma a World Healthiest Foods alapján.

Megnevezés Mennyiség
Kalória 230,28 kcal

Molybdén 147 mcg
Triptofan(esszenciális aminósav) 0,18 g
Mangán: 0,78mg
Fehérje 16,35 g
B1 vitamin 0,37 mg
Folsav 127,20 mcg
Kálium: 709,52 mg
Foszfor 194,04 mg
A száraz borsó fogyasztása kiválóan ellátja a szervezetet molibdénnel, a hántolatlannak kiváló az étkezési rost-tartalma, de jelentős mennyiségben tartalmaz triptofánt is. Mint látjuk, magas a fehérjetartalma, ráadásul nagyon kedvező az aminosav-összetétele. Ez a növény jelentős helyen áll az egészséges élelmiszerek csoportjában, mert kiváló forrása a B1 és B2 vitaminnak, pantoténsavnak, biotinnak, folsavnak, E-vitaminnak. Mint a többi hüvelyesnek, a sárgaborsónak is kiváló a kálium, kalcium, foszfor, magnézium, vas, cink és mangántartalma.
Kutatók rájöttek, hogy a növényi táplálék esetében nemcsak az fontos, hogy mit tartalmaz, hanem ezeknek aránya és összetétele is.

Tudjuk, hogy az étkezési rostok milyen fontos részei táplálkozásunknak, hiszen a vastagbél tisztítói, ahol a legtöbb méreganyag található, ráadásul rossz koleszterint csökkentő hatással is rendelkeznek. Mivel a magas rosttartalom megakadályozza, hogy étkezés után gyorsan megemelkedjen a vércukor, ezért jól szabályozza ennek szintjét. Magas rosttartalmú ételek rendszeres fogyasztásával megelőzhető a szorulás, az irritábilis vastagbélszindróma. Már egy csésze főtt sárgaborsó a napi rostszükséglet 65,1%-át fedezi.
A vágott borsóban lévő izoflavin olyan természetes növényi vegyület, amely úgy viselkedik, mint enyhe ösztrogén, amely csökkenti a mell- és prosztatarák kialakulásának veszélyét.
A hüvelyesek jelentős mértékben képesek a szívbetegségek kockázatát is csökkenteni. Nagy mennyiségben tartalmaznak káliumot, ami csökkenti a lerakódások képződését az erek falán, jótékonyan hat a magas vérnyomásra is. Csupán egy csésze főtt vágott borsó a napi ajánlott kálium 20,30%-át fedezi.

Mivel a sárgaborsó kiváló molibdén-forrás, ezért jelentős szerepet játszhat szervezetünk méregtelenítésében. A tartós élelmiszerek, felvágottak, saláták, gyakran tartalmaznak szulfátokat.
Vannak, akik érzékenyek a szulfátokra, és azoktól az ételektől, amik tartalmazzák ezt, megemelkedhet a pulzusszámok, fejfájást kaphatnak. Amennyiben a szervezet elegendő molibdént raktároz, akkor közömbösíteni tudja a szulfátokat. Egy csésze főtt sárgaborsó a szükséges napi molibdén-mennyiségnél többet tartalmaz.

A sárgaborsó igazi szezonja a tél, jól tárolható növény,.ízletes levest és főzeléket készíthetünk belőle.
Forrás: http://www.fitway.hu/?module=e_tap_all&tid=157

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: