Élő lecsó árpával   Leave a comment


lecsó

Nyers ételeket eszem, mióta bejött ez a meleg, de ma megkívántam némi gabonát is 😉 Mi másra eshetett volna a választásom, mint a nyár gabonájára, gyönyörű és finom, aranyló árpára? Nagyon szeretem ♥

Hozzávalók személyenként:
1 marék főtt árpa
1 nagyobb sárga húsú paprika
4-5 kisebb paradicsom
1/2 fej lilahagyma
1 ek hidegen sajtolt olaj (most repce)

piros paprika
néhány szál petrezselyem

Az árpát megfőztem, majd tálalás előtt apróra lilahagymával és petrezselyemmel kevertem össze.
A hagymát felkockáztam, hozzáadtam a négybe vágott paradicsomot, és botmixerrel kicsit megdolgoztam őket 😉 Beleaprítottam a hagymát, jött az olaj, és a fűszerek. Alaposan összekevertem, és már ment is a tányérkámra. Tettem mellé pici árpát, és máris készen volt a tökéletes ebédem 😉
Jó étvágyat nektek is 😉

Az árpáról:

árpa

Az árpának is több fajtája van. Emberi fogyasztásra általában a durumárpát termesztik, míg a sör és a whisky alapanyagaként szolgáló maláta előállításához közönséges árpát használnak. A kettő abban különbözik egymástól, hogy a durumárpa kisebb százalékban tartalmaz keményítőt, és magasabb a fehérjetartalma, míg a söralapanyagnál éppen fordítva van.
Az árpa élettani szempontból igen hasznos gabona, nagy mértékben tartalmaz fehérjét, keményítőt, egyéb cukrokat, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag. Sok kalcium, vas, foszfor, kálium és szilícium van benne, viszont nátriumszegény. A vitaminok közül a B-vitamin csoport dominál (B1,2,5,6-vitaminok), de található benne A-vitamin is. Fontos megjegyezni, hogy ezek az adatok a teljes értékű árpára vonatkoznak, vagyis arra a formára, ahol csak a külső burkából vették ki az árpaszemeket, de a pelyvától és korpától nem fosztották meg. (Az ily módon teljesen lecsupaszított árpa az árpagyöngy, aminek messze nincs meg az a jó tulajdonsága, mint a hántolt/teljes értékű árpának.)
Az árpa jótékony hatásai:
– jó székletlazító, oldja a székrekedést
– jó vizelethajtó – kiváló lúgosító és antioxidáns (szabadgyökfogó)!
– gyulladáscsökkentő (alkalmazható bélrendszeri, légzőszervi gyulladásokra)
– vértisztító – könnyen emészthető (ezért ideális táplálék kisgyermekek, idős emberek, legyengült, lábadozó embereknek)
– roboráló hatású – koleszterincsökkentő (a benne található béta-glükán miatt).
Forrás: http://holisztikusgyogyulas.blogspot.hu/2011/04/az-arpa.html

Vélemény, hozzászólás?

