Mákos sárgadinnye torta   Leave a comment


mákos sárgadinnye torta

Nagyon kedves barátom szülinapjára készült ez a tortácska, amibe a hozzávalókon kívül a szeretetemet és a nagyra becsülésemet is belegyúrtam ♥ ♥ ♥
Boldog szülinapot Ervin!!!

Hozzávalók egy kb 20 cm-es alaphoz:
2 ek zabpehely
2 ek kókuszreszelék
2 ek darált mák
1 csipet tiszta só
2 tk vaníliás kókuszvirágcukor
1/2 dl forrásvíz (kb)

mákos sárgadinnye torta

A hozzávalókat összegyúrjuk, és egy tortaforma aljára jól benyomkodjuk.A hűtőbe tesszük pihenni amíg elkészítjük a tölteléket 😉

Töltelék:
1 kisebb sárgadinnye
1 kk vanília por
1 tk vaníliás kókuszvirágcukor
1 ek útifű maghéj
2 ek kókuszreszelék
1 ek őrölt arany lenmag

A sárgadinnyét kikapartam a héjából, és botmixerrel pépesítettem. Hozzákevertem a többieket, és megvártam, amíg jól formázható állaga lesz. Ha nem elég formatartó, tehettek még bele kókuszt 😉
Rákanalaztam a tortára, hoztam rá a kertből citromfű levelet, és körberaktam szeletelt mandulával. Szórtam rá néhány szem szépséges cukorgolyócskát, csak a dísz kedvéért, és már vittem is át a szomszédba, hogy időben célba érjen 😉
Remélem ízlett!!! 😉

MÁK GYÓGYÍTÓ HATÁSA-CSONTRITKULÁS ELLENSÉGE:

mák

Mit kell tudnunk a mákról? Gazdagon tartalmaz (csontépítő), magnéziumot, (OMEGA4) növényi zsírsavat, aminosavat, enzimet: foszfort, kalciumot, káliumot és vasat. Hatását abban fejti ki, hogy lassítja az öregedési folyamatokat; megállítja csontszövetek leépülését, és elkezdi újra építeni. Továbbá elősegíti a magas vérnyomás csökkenését. A telítetlen zsírsav összetétele miatt, megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása. Normalizálja a vér koleszterin szintjét, miközben fokozza a szervezet védekező mechanizmusát. És nem utolsó sorban, szinte teljesen megszünteti (frontváltozásnál) a lábban keletkező görcsöt. Továbbá, növeli a szellemi teljesítőképességet, jótékonyan hat a sebek gyógyulására. És még egy érv szól mellette: ötödébe kerül, mint az agyon reklámozott étel-kiegészítők, jóllehet a hatásfoka túlhaladja azokét. Azt is tudnunk kell, nem azonnal, hosszabb távon (2-3 hónap) fejti ki gyógyító hatását.

Használati és tárolási javaslat: A ledarált mákot kevés vízzel összekeverjük, Mézzel vagy más édesítővel ízesíthetjük, dunsztosüvegbe tesszük, majd a hűtőben tároljuk. Az első hónapokban naponta, minimum 1 evőkanállal fogyasztunk belőle. Később (a szervezet állapotától függően) kétnaponként.

Forrás: http://irodalom.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1069997

Vélemény, hozzászólás?

