Töltött kölesgolyók   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ez a finomság is a kosárfonásra készült😉 Azt mondják a lányok, ízlett nekik😉

Hozzávalók a kölesgolyóhoz:
2 csésze (2dl) köles
4 csésze forrásvíz
1 bio citrom reszelt héja
2 ek citromlé
50 gr kókuszreszelék (1/2 zacskó)
2 ek vaníliás cukor Vagy 2 kk vanília por
3 ek akácméz (vegánoknak más édesítő)
1 kk tiszta só

A kölest alaposan megmossuk majd, majd kétszeres vízben 15-20 perc alatt készre főzzük. Fedő alatt hagyjuk kihűlni, hogy a szemek szépen különváljanak😉

Töltelék:
aszalt vörös áfonya

1/2 csésze zabpehely
1/2 csésze kókuszliszt
1 ek vaníliás cukor (vagy por)
1 csipet só
méz, vagy más édesítő még ízlés szerint
annyi víz, hogy ellepje

A hozzávalókat turmixgépbe tesszük és nagyon forró vízzel krémmé turmixoljuk.

Mikor kihűlt a köles, ízesítettem a hozzávalókkal, majd gombócokat formáztam belőle. Lyukat fúrtam a közepébe, és beletettem 1 kiskanálnyi kókuszkrémet és egy áfonyát. Majd visszalapogattam rá a kölest, golyót formáztam, és meghempergettem az egyik panírban:
– kókuszvirág-cukorral kevert kakaópor
– fahéjas puffasztott amaránt
– kókuszreszelék.

Egészségetekre😉

Posted 2014. október 18. by eletkert in édességek, Nyers és főtt is van benne

Tagged with , ,

Vélemény, hozzászólás?

