Kápia krémleves   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Barátnémnak készítettem ezt a fini és egészséges leveskét😉 Nektek is szívből ajánlom ♥ ♥ ♥

Hozzávalók:
1 db apróra vágott kápia paprika
1 kanálnyi kesudió
3 dl forrásvíz
1 csipet tiszta só
1/2 kápia paprika kockára vágva és néhány szem áztatott dió levesbetétnek

A hozzávalókat krémesre turmixoljuk, tálkákba töltjük, és már ehetjük is😉 Petrezselyemlevélkével és áztatott tökmaggal tálaltam🙂
Jó étvágyat hozzá😉

A kápia paprika jótékony hatásai:

kápia paprika
A kápia paprika előnyei közé tartozik, hogy hetekig is megőrzi frissességét és beltartalmi, így például vitamintartalmát.
Számtalan paprikafajta létezik, mindegyik magas C-vitamim, kalcium, foszfor, kálium és Béta-karotin tartalmú, ezen felül bioflavonoidokban és provitaminokban gazdag. Erős fajtái kapszaicint tartalmaznak, ez az 1876-ban izolált hatóanyag határozza meg csípősségét. Lehet sárga, piros, zöld, barnáslila, színezőanyagai az úgynevezett karotinoidok, vagyis a béta karotin, a kapszantin és a kapszorubin. Közismert, hogy a C-vitamint – amiből 100 milligrammot is tartalmazhat 100 grammnyi paprika, míg egyes fajtái 300 milligrammot is – Szent-Györgyi Albert izolálta a paprikából, amiért Nobel-díjjal tüntették ki.

Gyógynövényként is ősidők óta alkalmazzák, hiszen a paprika csípősségéért felelős kapszaicin fájdalomcsillapító hatású. Érdemes tudni, hogy nem a központi idegrendszerre hat, hanem az idegvégződésekre, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy közvetlenül a fájdalom helyén fejti ki fájdalomcsillapító hatását. Gyakran fájdalomcsillapító krémekben is megtalálható, míg a népi gyógyászat leginkább emésztőrendszeri panaszokra javasolja.

Jótékony hatásai közé tartozik továbbá, hogy koleszterincsökkentő hatású, serkenti az anyagcserét, vérkeringést szabályzó, serkenti az anyagcserét. Fájdalomcsillapító hatása mellett a sebgyógyulást is segíti, továbbá rákellenes és semlegesíti a szabadgyököket is.

Néhány jó tanács:
Amikor friss terméket akarunk vásárolni, akkor minden esetben a fajtára jellemző színű paprikát keressük. Fontos szempont, hogy kemény legyen és vastag legyen a héja. A ráncos, fonnyadt paprikáról ránézésre is könnyen megállapíthatjuk, hogy nem friss, de erre következtethetünk abból is, ha a kocsánya elszáradt és nem zöld színű.

Tápértéktartalom:
phe (mg): 43, fehérje (g): 1,2, szenhidrat (g): 4,7, zsir (g): 0,3, energia (kJ): 117, energia (kcal): 28

Vitaminok:
B1-vitamin (tiamin), B2-vitamin (riboflavin), C-vitamin (aszkorbinsav)

Nyomelemek:
Foszfor (P), Kalcium (Ca), Kálium (K), Béta-karotin
Forrás: http://www.vitaricum.hu/termekek/?pid=43

Posted 2014. november 27. by eletkert in Nyers ételek, Receptek, Táplálkozás

Tagged with , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: