Pedig mekkorát kaszálhattam volna! 2. rész   17 hozzászólás


10300086_1545016192413105_5513652426877811944_n

“Egyedül a szeretet tudja jóváhagyatni velünk az igazságtalanságot.”
Albert Camus

Remélem, most már a 2 éve kezdődött meghurcolásnak lassan pontot tehetünk a végére🙂 Tavaly szeptember végén kaptam egy levelet a NAV-tól, hogy teljes körű kivizsgálásnak vetnek alá minden adónemben, ezért igazolásokkal együtt jelenjek meg Salgótarjánban (tőlem 71km) október 8-án reggel 9-re.
Az előzményeket itt találjátok: Pedig mekkorát kaszálhattam volna

Bekértem a cégektől az eredeti adóigazolásokat, és egy levél kíséretében eljuttattam a salgótarjáni adóhivatalnak, miszerint útiköltség híján nem tudok elmenni hozzájuk.
Néhány hét eltelte után kaptam tőlük egy válaszlevelet, miszerint, hogy belföldi jogsegélyt vesznek igénybe, addig az ellenőrzés szünetel.
Most szerdán érkezett meg a 19 oldalas megállapításuk, amiben tudomásomra hozzák, hogy annyi pénzből nem lehet megélni amennyit keresek, ezért úgy gondolják, továbbra is árusítottam illegálisan😀 a kosárkáimat, és ők kiszámolgatták, mennyit kereshettem. A kitalált adótartozás több százezer forint ÁFA és mindenféle más adónem, és természetesen ezek büntetőkamatai. Nem adtam össze, mert nevetséges az egész, de szerintem összességében meghaladja a milliót is🙂 Tették ezt úgy, hogy kiválasztottak 3 szakmabelit, és megnézték azok bevételeit, és azt átlagolták. Tudjátok, hogy nem árultam azóta, a facebook-os megkereséseket is rendre visszautasítottam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az első reakcióim után (amiben megkérdőjeleztem, hogy anya szülte ezeket a személyeket, akik azért dolgoznak, hogy mi ne legyünk), megszólalt bennem egy belső hang, hogy csakis a szeretet erejével vagyok képes megoldást találni erre a dologra. Azonnal tudtam, hogy így kell tennem, mert a szeretet sokszor kihúzott már kellemetlen helyzetekből is😉 Csak azt nem tudtam, hogy tudom elérni azt az állapotot, hogy szeressem a hóhéraimat🙂 Ezért megkértem az önvalómat, (magamat, a magomat) hogy segítsen nekem ebben😉
Már másnap ébredés után kezdtem érezni a hatást, ma pedig, 3 nap elteltével, valóban telve vagyok szeretettel irántuk, és képes vagyok meglátni azt a tanítást is, amit tőlük kaptam. ♥ ♥ ♥
Nem az én dolgom megítélni, miért ezzel keresik a kenyerüket, mint ahogy az sem, hogy aki feljelentett, vajon miért tette🙂 Biztos vagyok benne, hogy az isteni törvényt, ami csak azt mondja ki, hogy ne árts, senki sem kerülheti el. Innentől kezdve ezek a dolgok már nem rám tartoznak🙂
Ebben az állapotban ültem le, és írtam meg az észrevételeimet🙂
“NAV
Ellenőrzési Osztály
Salgótarján
Iktatószám:
Ügyszám:

Tisztelt Ügyintéző!

A 2015. január 7-én részemre kézbesített megállapításokra, becslésekre és jegyzőkönyvi záradékra az alábbi észrevételeim vannak:

Önök, 2013. március 29-én, lakossági feljelentésre kijöttek hozzám próbavásárlást tartani, amikor 5 db, 350Ft-ért árult húsvéti tojástartót rendeltek tőlem emailen. Mivel nyugtát nem kaptak az átvett összegről, 40 000Ft-ra bírságoltak annak ellenére, hogy számlákkal igazoltam, hogy ennél többet költöttem anyagra.
Ezek után a weboldalamról letöröltem az összes árusításra vonatkozó posztot, és nem árultam azóta sem, semmit. Megjegyzem, előtte sem igen volt erre alkalmas árum, mert épp akkor kezdtem tanulni a fonást, anyagra sem volt pénzem, amíg az autómat el nem adtam.
Annak ellenére, hogy a munkatársaik csúnyán becsaptak, a kosárfonást annyira megszerettem, hogy nem sikerült elvenni tőle a kedvemet, ezért éltem az alkalom adta lehetőséggel és beiratkoztam egy 1 éves, ingyenes tanfolyamra, ahol havonta egy alkalommal fűz-és más gyűjtött vesszőből tanultam a vesszőfonást.
Tavaly októberben volt az utolsó tanfolyami alkalom, most már úgy érzem, 1-1 kisebb kosarat eladásra is el tudok készíteni, ezért december végén őstermelői igazolványt váltottam ki, hogy ennek keretein belül a saját és gyűjtött vesszőkből eladásra is tudjak kosarakat készíteni úgy, hogy nyugtát is tudjak róla adni.
Természetesen ennyi pici idő alatt éppen csak némi alapokat tudtunk elsajátítani, ezért tartom teljes mértékben irreálisnak azt a feltevést, hogy ebből ilyen sokat kerestem volna, ha árultam volna, ahogy nem tettem. Összehasonlításképpen megjegyzem, hogy egy kosárfonó szakmával rendelkező, szakmáját sok éve folyamatosan gyakorló ember, 1 nap, ha megfeszített tempóban dolgozik talán 2-3 kosarat tud elkészíteni . Nekem 2-3 napra van szükségem egyenlőre ahhoz, hogy 1 kosarat elkészítsek. Megfonni sem lett volna időm ilyen összegben kosarakat, miket feltételeztek (1 200 000Ft)! Ma Magyarországon az emberek nem is tudják megfizetni a kézzel készült tárgyakat, ezért még ha be is árazom, 2-300Ft-os órabérnél többet ki sem tudok hozni belőle . Ezt az ember csakis szeretetből csinálja!
De akkor ugye, megint ott marad a kérdés, hogy vajon miből élek, ha ennyire kevés adót tudok csak fizetni Önöknek?Leírom.
A fiam, 2013. 05. 02-án bekövetkezett haláláig kint dolgozott Angliában, mert itthon az élelemre valót sem sikerült megkeresnie. Egészen a haláláig ő segített ki engem. Nem sokkal az Önök látogatása után 3 hetes betegség után, leukémiában elhunyt. De még halálában is segített, mert bár álmomban sem gondoltam volna, de örököltem tőle valamivel több, mint 1 millió forintot, ( magánnyugdíjpénztári megtakarítás)amiből egész mostanáig ki tudtam egészíteni a picike, alkalmi munkából szerzett keresetemet.
Szerencsére nagyon kevés dologra kell költenem, szinte csak a rezsiköltségemet kell kigazdálkodnom valahogy. Van egy kis kertecském, és mivel vegetariánus vagyok, meg tudom termelni majdnem minden élelmemet. Nem költök sem tisztálkodási, sem tisztító szerekre, magam készítek el szinte mindent, amire szükségem van. Amire nem jut pénz, azt igyekszem megoldani cserével. Egyedül a tüzelő az, amit nem lehet beszerezni pénz nélkül, mert sajnos az állam megtiltotta a lehullott fa gyűjtését is. Ott kell elrohadnia az erdőben, embernek tilos felhasználni. Ezért próbáltam anno 2 éve is kétségbe esetten egy kis pénzt gyűjteni, mert ahogy most sincs az örökségből tavaly megvett tüzelőből, akkor sem volt már fűteni valóm🙂
De az Önök látogatása megtanított arra, hogy kétségbeesésből, félelemből, semmit sem szabad csinálni, és ezért nagyon hálás vagyok Önöknek! Ha valóban nagy szükség van valamire, az mindig épp időben, meg is lesz. Azóta szerencsére meg is edződtem, 12 fokban is nagyon komfortosan el tudok dolgozgatni a házban, ami szintén hatalmas áldás!
A kisfiam halála pedig megtanított arra, hogy ne féljek semmitől! Elvesztettem már a mindenemet, a legdrágább kincsemet, ami ő volt. Semmi más veszíteni valóm nincs. Ha meghalok, az nem probléma, hanem hatalmas boldogság, mert végre újra találkozhatok vele! Ezért arra jutottam, hogy addig is, amíg itt vagyok, boldogan élek, amíg meg nem halok🙂 Mert a boldogsághoz, szerencsére nem kell pénz! Az belülről fakad. A szeretet is olyan, hogy minél többet adok belőle, annál több lesz nekem is, és ez sem kerül pénzbe! És igen, minden ellenére, hatalmas boldogságban élem itt, ebben a picinyke kis faluban a minden napjaimat, és a jövőben sem tervezek sok pénzt keresni, sem meggazdagodni. Minden így van jól, ahogy van!
Tisztában vagyok vele, hogy ez Önöknek nem a legkielégítőbb válasz, mert a törvények nem értünk, emberekért vannak, hanem mindig tőlünk védik, és velünk szolgáltatják ki a fennálló hatalmi rendszert, ezért nem is kérek Önöktől semmit. A fentiekben leírtam az észrevételeimet, ahogy kérték, leírtam miből-hogyan élek, döntsenek legjobb belátásuk szerint.
Addig is kívánok Önöknek is sok-sok szeretetet és hatalmas boldogságot az életükhöz!!!

Szandaváralja, 2015-01-10 Kállay Ildikó”

Posted 2015. január 10. by eletkert in Írások

17 responses to “Pedig mekkorát kaszálhattam volna! 2. rész

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bármi lesz is a hatása, ügyesen megírtad Ildikó, ennél bölcsebb tanácsot nem adhattál volna magadnak. Örülök, hogy így gondolkodsz. Puszi Marcsi

  2. Kedves Ildikó!
    Végig olvastam mindkét cikkét,és én is felteszem a kérdést,hogyan jutottunk idáig? Elől járóban annyit szeretnék elmondani, hogy mint annyi budapesti, én is vidékről származom. Édesanyám,aki 78 éves ,még mindig ott él, és adjon Neki a Teremtő Isten még sok évet egészségben.Havonta egyszer meglátogatom, elvégzem azokat a munkákat, amik éppen vannak és Neki nagyon nehéz. El nem tudom képzelni, hogy miből és hogyan él,és ez igaz az egész falura. Valahogy el vannak. Olyan kevésből, amit egy budapesti el nem tud képzelni. És nem panaszkodnak. Egy budapesti autóbuszon,amely a bevásárlóközpont ingyenes autóbusza, olyan panasz áradatot lehet hallani,hogy meg kell a szívnek szakadni. A drágaság miatt,meg minden miatt. A magyar vidék,és az ott élő emberek mintha egy rezervátum lenne,mintha nem Magyarország része lenne,vagy elintéződik egy “van a parasztnak”rendkívül szellemes áthárításnak. Nagyon sajnálom Önt, és nagyon tisztelem a kitartásáért,és a megbocsátásért,mert ezt a helyzetet,amiben Ön került, csak így lehet elviselni.Amikor beszélgetek a falum beliekkel, hogy mit lehetne itt csinálni, a nagyapám jut eszembe, aki sajnos már meghalt, Mivel érdemes foglalkozni,azt mondta, az égvilágon semmivel. Mondta Ő,aki sok évet megélt,és át dolgozta az egész életét. A volt barátaim megkérdezik, van munkád? Fizetnek is érte? Akkor maradj ott és ne gondolkozz vidéki életben,mert itt vége van mindennek. A remény halmeg utoljára, de a vidék már közel van hozzá. Isten áldja Önt!

    • Kedves István!
      Sajnálni engem bizony nem kell, mert én itt boldogan élek😉 Inkább azokat sajnálom, akik a szürke, ingerszegény betondzsungelekben élik a minden napjaikat, ahol bizony mindenhez csak pénzért lehet hozzájutni! Ezért is akarják elhitetni az emberekkel, hogy a vidéknek vége, a vidék élhetetlen. Ez nem igaz! Sőt, épp az ellenkezője az igaz! Állítom ezt úgy, hogy a fővárosban születtem, és életem első 45 évét ott voltam kénytelen eltölteni. 10 éve szabadultam, így van összehasonlítási alapom😉 Azokat sajnálom, akik a bevásárlóbuszon kénytelenek panaszkodni😦
      Így igaz, ahogy édesanyjánál is látja, a városi ember szemével hihetetlen picike pénzből is meg lehet itt élni🙂 Persze semmi szükségtelen luxus, hanem egy élhető vidéki lét! Itt annyit mindenki meg tud termelni, hogy éhen ne haljon. Ez mellett egységben élhet a természettel, ami hihetetlen életerővel képes megajándékozni azt, aki elfogadja😉
      Részemről a jövőt a decentralizációban, a kisebb közösségek létrejöttében látom. Azt a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy a centralizáció nem csak hogy embertelen, de kifejezetten élet ellenes! Az embereket ellehetetlenítő törvényeivel, adóival, a természetet tönkretevő gazdaságával, a betegségüggyé silányult egészségügyével, és még sorolhatnám…
      A kisebb közösségek akár önellátóak is tudnak lenni, ahol mindenképp az egyént veszik figyelembe, emberségben, szeretetben élhetnek együtt kicsik és nagyok🙂 Amit nem tudnak maguknak előállítani azt lehet cserélni másik közösségekkel, stb.
      A média által hangoztatott gazdasági “fejlődés” olyan mint egy rákos burjánzás! Semmi sem tud folyamatosa nőni! Ez butaság!!! A lufi is kidurran egyszer, és a Földet sem lehet a végtelenségig kihasználni! Mi emberek azért vagyunk itt, hogy védjük és vigyázzuk a minket körülvevő élővilágot! Ez helyett körül lehet nézni, mit teszünk…
      No, vasárnap reggeli gondolatébresztőnek talán ennyi elég is lesz😉
      Köszönöm, hogy megosztotta az észrevételeit ♥

    • Kedves Marcsi úgy jutottunk idáig, hogy a NAV ellenőrök jutalékot kapnak minden kiszipolyozott fillérért. Ilyen a világon nincs csak nálunk. Minden év elején nyilvánosságra hozzák a NAV éves jutalékát, ez 4-6 milliárd ft között van, immáron7 vagy 8 éve. Emberség? nos ez már nem fér bele, hiszen nem fizetnek érte.

  3. Kedves Ildikó!
    Először is köszönöm,hogy válaszolt levelemre. Vasárnap reggel,amikor még alszik a család, akkor szoktam vallatni az internetet. Én tyúk vagyok,
    a családom többi tagja pedig bagoly. Korán fekszem, korán kelek,de gondolom tudja,mire gondoltam. Nem a sajnálat íratta velem a levelet,hanem
    a felháborodás,amikor ezer milliárdok tűnnek el nyomtalanul, Önt 1500ft-ért megtalálták,Győr mellett milliárdosok utcája van,ahol pöffeszkednek az
    összeharácsolt vagyonukkal korunk lovagjai. Tisztelem Önt a kitartásáért, sajnálom szeretett fia haláláért,és felnézek Önre a bátorságáért, amire
    nekem nincs bátorságom. Mint említettem,én is vidékről származom, a szülői ház még ott áll, édesanyám él benne, utazni már nem tud,én megyek,
    de nem annyit amennyit szeretnék. Minden álmom a vidéki élet, nem írok nyugodt vidéki életet,mert tudom, hogy olyan nem létezik,de mindenesetre
    a mindenért fizetni kénytelen budapesti életnél nyugodtabb. Az én bajom az,hogy ezzel az álmommal egymagam maradtam, ha mennék, családom
    biztosan nem követne. Évente talán kétszer ha eljönnek velem,de munkára akkor sem hajlandók. Egyszerűen nem segítenek semmiben. Én úgy
    emlékszem,apámnak nem mertem volna azt mondani,hogy nem csinálom meg, egyszerűen tiszteltem Őt annyira, hogy segítettem Neki. Hát ilyen már
    nincs,hol ki rontotta el és hol, most már nem tudom. Talán ha megérem a nyugdíjat, talán még újra vidéki leszek. Azt viszont engedje meg hogy
    elmondjam,mert akkor a levelemből nem derült ki,hogy azért el vagyok keseredve a vidék mentális állapotán. Tisztelet az olyan természetet szerető
    és dolgozó embereknek,mint Ön,tisztelet Édesanyámnak, aki még 77 évesen is dolgozik, de nem tudok mit kezdeni a 30-40 éves lusta és alkoholista
    férfiakkal, akik nem mennek el napszámba, de állandóan panaszkodnak a munka hiány miatt. A vidék tragikus helyzetére ennek a kormánynak sincs
    ötlete, egy-két üres lózungért ők sem mennek a szomszédba. Sajnos be kell látni, hogy egy népet,akinek 40 évig megtiltották még a gondolkodást is,
    nem lehet egyről a kettőre átszoktatni a piac gazdaságra,pláne akkor ha az elmúlt 25 év alatt kétszer nem követte egymást ugyanaz a gondolat.
    Kicsit túl sok volt már a kísérletezésből. Köszönöm, hogy válaszolt,mostanában csak Önnel volt módom beszélgetni erről a témáról.

  4. Úgy látszik, sajnos nem egyedi az esetem😦
    http://index.hu/belfold/2015/01/28/vagyonosodasi_vizsgalatot_rendelt_el_az_adohatosag_egy_nyugdijasnal/?utm_source=facebook&utm_medium=share&utm_campaign=index

    Minden jel arra utal, hogy országunkban csakis a milliárdosok élhetnek hivatalos jövedelem és adóterhek nélkül!!!
    http://index.hu/belfold/2013/04/09/habony_arpadnak_nincs_havi_jovedelme/

  5. Drága Ildikó!
    Köszönöm a példádat, Ez már más kategória. De hogy szavakba is tudtad önteni egy hivatalos levélben! Bátorítasz, ezt a két világot, hogy merted összekapcsolni.
    Nagyon szorítok
    Ölel, Teri

  6. Drága Ildikóm!
    Megdöbbenéssel és némi elkeseredéssel olvastam az eddigieket. Valamikor én is azt gondoltam, hogy a vidéki élet majd kihúz a szegénységből, de férjem súlyos betegsége és a ránk telepedett öregség áthúzta terveinket. Az egyetlen megoldás az volt, hogy szerény nyugdijból és az új törvény adta lehetetlenségből akartunk megélni. Nem értem, hogy a háborút elvesztett Németország micsoda nagyszerű ipart és lehetőségeket tudott teremtetni, körülöttünk mindenki kapott valamilyen végkielégítést, meg jóvátételt, az én hazám meg kifosztva, megcsonkítva tehetetlenűl csak áll, az állam vezetői ki sem nyitják a szájukat a nép érdekében, csak a saját zsebüket, amig meg nem telik, aztán tovább állnak. Népünk nagyszerű okos fiai idegenben keresnek megélhetést….
    Nos mindezt csak elkeseredésemben írtam, mert aki meg itthon maradt, szorgalmas és tehetséges, azt megfojtják ki tudja miféle adóval meg büntetésekkel. Te is látod, tudod, saját bőrödön is tapasztalod, hogy hány bőrt akarnak még lenyúzni rólunk, Ki lenne itt olyan, olyan Széchenyi-lelkületű vezető, akit érdemes követni, mint példaképet? Mert mi ügyesek, tehetségesek vagyunk és jámborak, néha túlságosan is, és ezt használják ki a zsiványok. Milyen jó és szép lenne, ha valaki önzetlenűl odaállna és azt mondaná, hogy UTÁNAM! ……… És előre menne vezetésben, harcban, ügyességben, példamutatóan…. bizony öregen is mennék utána…….és jönnének a tehetséges okos fiatalok is…….
    Drága Ildikóm! Mindebből csak azt láthatod, hogy nem vagy egyedűl sem a szegénységben, sem a tettrekészségben.
    A meg-gazdagodott kormány nem fog kiállni értünk. Nekünk kell, a nincsteleneknek ………………nem pénzért és hatalomért, hanem kertjeinkért, fáinkért, gyermekeinkért, szomszédainkért, egymásért, a kormányt meg eltakarítani !
    Nagy szeretettel és elkeseredéssel
    Marika

    zemplenyine@marika
  7. Kedves Ildikó! Sok erőt kívánok! Tünde

    Farkasné Tünde
  8. Lehet, csak nekem tűnik fel, hogy bár a hölgy kitakarta, hogy önálló tevékenységből mennyit keresett, de az egyszerűsített foglalkozásnál látszik, hogy egy év alatt mindössze tíz napra volt bejelentve. Tegye fel a kezét, aki egy évben tíz napi melóból meg tud élni! … Nem látom a kezeket!!!! Úgy tűnik a gondolkodás kiment a divatból… Szomorú. Egyébként ha jól tudom, nem a NAV hozza a törvényeket…

    • Kedves Beáta!
      Volt megbízási díjam is, és nem azt akartam kitakarni, hanem a cég nevét! És ha végigolvastad a cikket, akkor megírtam benne, hogy a haláláig Angliában élő fiam segített rendszeresen, és az intézkedés alatt bekövetkező halála után örököltem tőle 1 millió forintot. Ha jól tudom, sem a minimálbér éves összege, sem a közmunkásbér meg sem közelíti ezt! A kormány szerint pedig azokból simán meg lehet élni! És senki sem mondta egyébként, hogy dúskálok a javakban, idén a mínusz 10 fokban az önkormányzat segített ki fával, hogy ne fagyjak meg. Nem úgy élek, mint az a milliárdos, aki Pesten a Szerb utcában tengeti napjait egy luxuslakásban, luxus autóval jár, olyan értékű ruhákban, ami nekünk az éves bevételünket sem közelíti meg, és évek óta nulla adóköteles jövedelemmel rendelkezik. Ez ugye rendben? Vagy lehet, hogy ő nem adóalany, hanem az adóink kedvezményezettje? Gondolkozz🙂

  9. Kedves Ildikó,
    Nagy hatással volt rám a hozzáállásod, kívánom a legjobbakat, erőt, és kitartást!
    Szeretettel: Mónika

Vélemény, hozzászólás?

