Aszalt szilvás kókuszkocka   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Új ízekre vágyom, így megint kísérletezős kedvemben vagyok😉

Hozzávalók az alaphoz:
1 csészényi áztatott dió
1 csészényi áztatott tökmag
1 csészényi szilva
1 ek méz
1 leheletnyi só

Kókuszkrém:
2 csészényi darált kókuszreszelék
1 csészényi darált zabpehely
1 csészényi áztatott szotyi
2 dl forrásvíz
1 ek vanília kivonat
1 ek olvasztott kókuszolaj
3 ek méz

Teteje:
5 dkg kakaóvaj
1 ek kakaópor
1 ek kókuszvirágcukor
1 tk vanília

Az alaphoz a hozzávalókat robotgépben összedolgozzuk, majd egy tepsiben elterítjük.

A középső réteghez megdaráltam külön a kókuszreszeléket, és külön a zabpelyhet aprítógépben, de tökéletes a kávédaráló is🙂 Majd egy tálba tettem az összes hozzávalót, és botmixerrel összedolgoztam. Rákentem az alapra, és elkészítettem a csokimázt a tetejére:
Megolvasztottam a kakaóvajat, majd belekevertem a többi hozzávalót. Kanállal locsoltam a kókuszos réteg tetejére. Fakéssel bevagdaltam, hogy eltudjam később vágni, majd 1 órára megpihent a hűtőben😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Felszeleteltem, majd a kertből salátaboglárkával díszítettem🙂

Jó étvágyat hozzá😉

Aszalt szilva:

aszalt_szilva

Az aszalt szilva az egyik leggyakrabban fogyasztott aszalt gyümölcs. A fogyasztása nagyon jót tesz a szervezetnek, mivel magas az ásványi anyag tartalma! A káliumtartalmának köszönhetően elősegíti a vér megfelelő sav-bázis egyensúlyát és jó hatással van a szívre is. Az aszalt szilva az emésztésnek is jót tesz, illetve hasznos lehet a méregtelenítés esetén is. Magas a kalcium, a magnézium és a vas tartalma, ezért a vérszegénységgel küszködőknek is nagyon ajánlott a fogyasztása!

Forrás: http://indukcios.com/cikkek/aszalt-gyumolcsok-jotekony-hatasai.html

Vélemény, hozzászólás?

