Almás pite nyersen   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Györgyi barátnőmtől kaptam néhány kiló, már aszalódó téli almát, ami még mindig annyira savanykás volt, hogy nem tudtam simán megenni🙂 Így lett belőle pite, ahol büszkén megállja a helyét😉 Szerencsére Kriszti barátosnőmék épp időben futottak be, le is tesztelték, még mielőtt én is megkóstoltam volna🙂 Nem maradt a tányérkájukon😉 ❤

Hozzávalók egy kisebb tepsihez:
1 csésze csíráztatott hajdina
1 csésze zabpehely
1 csésze kókuszreszelék
2 ek méz
1 ek kókuszolaj
1 bio citrom reszelt héja
1 ek vaníliakivonat
1 csipet só

A hozzávalókat robotgépben finomra dolgoztam, majd két felé osztottam. az egyik felét elsimítottam egy kibélelt tepsi alján, majd félreraktam a hűtőbe mindkét részt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Almatöltelék:
4 nagyobb savanykás alma
1 bio citrom leve
2 ek méz
1 ek bio barna cukor
1 csipet só
1 kk fahéj
1/2 kk szegfűszeg
1 ek kókszolaj
1 ek útifű maghéj
1 ek őrölt lenmag

Az almát meghámoztam, megmostam, kiszedtem a magházát, és lereszeltettem a robotgéppel😉 Hozzákevertem a többi játékost, és pár percig hagytam, hogy az útifű és a lenmag megszívja magát az alma levével. Mikor már tartása lett, rákentem a pite aljára, és eldolgoztam a tetején a maradék pitetésztát. 1 órát a fagyasztóban pihent, utána felvágtam, és ment vissza a hűtőbe😉

Egészséges alma

Az alma jó C-vitamin forrás, emellett tartalmaz B-vitamint, cukrot és számos ásványi anyagot. Található benne magnézium, vas, kálium, különféle foszfátok s savak. A savaknak köszönhetően jótékonyan hat az emésztésre, valamint az agy működésére. Az alma rendszeres fogyasztásával csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata, a rákos megbetegedések kialakulása. Az alma remek vízhajtó, vértisztító és fertőtlenítő. A gyomorpanaszokon és a vérszegénységen kívül, az alma jó a fejfájásra, fáradtság ellen, asztmás megbetegedések esetén, illetve elengedhetetlen része minden diétának, fogyókúrának. Kalóriában szegény, rostban igen gazdag gyümölcs.

alma

Forrás: http://www.mindmegette.hu/igazi-csoda-az-alma-47538

Vélemény, hozzászólás?

