Karfiol csípős, lecsós mártásban   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Könnyű, laktató és finom😉 Ezzel jellemezhetném a mai ebédemet🙂

Hozzávalók:
néhány rózsa karfiol picikre vágva
1 csipet majoranna
1 tk olaj
Mártás:
2 sárgarépa
1/2 fehérrépa
1 pici hagyma
1 cikk fokhagyma
1 kis darab édeskáposzta
1/2 csésze áztatott szotyi
1/2 csésze áztatott tökmag
1 sárga színű paprika
2 pici paradicsom
1 kk tiszta só
2 kk pirospaprika
1 ek hidegen sajtolt bármilyen olaj

A karfiolt alaposan megmostam, rózsáira szedtem, majd beleforgattam a pici majorannába és olajba. Tányérkára tettem, ahol várta a szószt😉

A mártáshoz a hozzávalókat robotgépbe tettem, majd összedolgoztam, majd a karfiolra csurgattam. Pici petrezselyemmel díszítettem.
Jó étvágyat hozzá❤

Egészséget karfiollal😉

karfiol

A karfiol őse a vadkáposzta. Eredendően a Földközi-tenger keleti részén volt honos, ahogy a többi káposztaféle is. Elsősorban Európában népszerű zöldségféle.

A karfiol egyéves káposztaféle, amelynek hatalmasra megnőtt feje valójában egy elhúsosodott virágzat.

A karfiol kalóriaértéke nagyon alacsony, viszont víztartalma magas és biológiai hatóanyagai miatt igen értékes és kedvelt zöldségféle. A karfiolban lévő pantoténsav (B5-vitamin) elősegít a kortizol termelődését a szervezetben. Ez a vegyület kortizonná alakul át, amely többek között gyulladáscsökkentő hatású. A karfiol tartósan ellátja a szervezetet B12- és E-vitaminon kívül az összes többi vitaminnal, 14 ásványi anyaggal és nyomelemmel, valamint 18 aminosavval (fehérje építőanyagok). Zsírfélét csak elenyésző mennyiségben tartalmaz, ezért a karfiol ideális táplálék fogyókúrához, különösen akkor, ha kevés vízben pároljuk meg.

A karfiol gyógyhatásai közé tartozik, hogy segíti a víz kiürülését, vese és hólyagbajoknál használ, hatásos fogyókúránál, a bélnyálkahártya felépítésében segít, elősegíti a sejtnövekedést és a sejtmegújulást, fokozza a vérképzést, tápanyaggal látja el a sejteket, erősíti az immunrendszert, véd a fertőzésektől, csökkenti a vérnyomást és megelőzi a vastagbélgyulladást.

Forrás: http://biokerteszet.com/index.php/termekeink/2014-02-23-10-03-31/51-karfiol

Vélemény, hozzászólás?

