Meggyes kocka   2 hozzászólás


Meggyes kocka

Meggyes kocka

Tegnap este jutott eszembe, hogy van még a fagyóban 1 zacsi meggy😉 Rögtön magam előtt is láttam a mai desszertet, ami délre meg is született😉 Szeretettel a lányoknak❤

Egy közeli, mielőtt a hozzávalókat sorolnám😉

Meggyes kocka

Meggyes kocka

Hozzávalók
az alaphoz:
1/2 csésze áztatott dió
1/2 csésze áztatott szotyi
1/2 csésze pirított mogyoró
1/2 csésze zabpehely
1 ek kókuszolaj
1 ek kakaópor (Holland)
1 leheletnyi tiszta só
1 késhegynyi vanília
1 ek méz
4 szem aszalt füge
1/2 dl forrásvíz

a középső réteghez:
30 dkg magozott meggy
2 1/2 ek méz
2 ek útifű maghéj
1 tk chia mag
1 tk őrölt lenmag
1 ek kókuszolaj

a legfelső réteghez:
2 ek kókusztejpor
1/2 dl forró víz
2 ek kókuszreszelék
1 ek méz
1 ek kókuszolaj

Először a középső, meggyes réteget készítettem el, hogy legyen ideje bezselésedni😉 Botmixerrel összedolgoztam a hozzávalókat, és azonnal betettem a hűtőbe pihenni.

Másodszor a legfelső, fehér réteg készült el, mert neki is szüksége volt némi dermedésre a hűtőben😉

Utoljára csináltam mag az alapot, amihez a hozzávalókat robotgépbe tettem, és alaposan összedolgoztam. Amikor jól összeállt, kinyújtottam egy sütőpapírral bélelt tepsibe.

Rákentem a meggyes réteget, végül rácsurgattam akkor még folyékony kókusztejes krémet. Egy fakéssel elsimítottam, majd 1 órát pihent a hűtőben.

Akkor felvágtam, fotóztam, és ebéd után egyet megettem😉
Nem nagyon rajongok a meggyért, de ez nagyon ízlett😉

Jó étvágyat hozzá!❤

Meggy élettani hatásai:

meggy

meggy

A meggy tízszer hatékonyabban enyhíti a fejfájást, mint az aszpirin

A meggy őshazája a Kaukázus vidéke és Kis-Ázsia. Sokáig mostohagyereknek számított a cseresznye mellett. Termesztése a XVI. században lendült fel. A meggy a magyarság egyik első gyümölcse volt, amit ,,savanyú cseresznyének” hívtak. Számos jótékony élettani hatással rendelkezik.

Antioxidánsokban gazdag

A meggy természetes, egészséges antioxidánsokban gazdag. Az antioxidánsok megvédik a szervezetünket a sejteket romboló szabad gyököktől. A meggy (hasonlóan más gyümölcsökhöz: málnához, szilvához, stb.) a méreganyagokkal szemben is sejtvédő hatású. A massachusetss-i Brunswick Laboratories mérései alapján a meggy ORAC értéke (oxigéngyök elnyelő kapacitása) meghaladja még a fekete áfonyáét is, ami az egyik legjobb ORAC értékkel rendelkezik a gyümölcsök között. A meggyel népszerűbb testvére, a cseresznye sem veheti fel a versenyt, ami mindössze negyedannyi antioxidáns hatással bír.

Melatonint tartalmaz, ami segít az álmatlanságban és lassítja az öregedést

A melatonin egy hormon, ami az alvás szabályozásáért felelős, másrészről antioxidáns hatású, és az emberi szervezet számára az agy tobozmirigye termeli. Emellett azonban a táplálkozással is bevihető, amire a meggy kiválóan alkalmas. A Texasi Egyetemen folyó vizsgálatok során kimutatták a meggy jótékony hatását az éjszakai alvásra és a nappali ébrenlétre. A kutatás vezetője, Russel J. Reiter javasolja, hogy nagyobb távolságra történő utazás előtt és a megérkezést követő három napban fogyasszunk meggyet, hogy könnyebben hozzászokjon a szervezet az időzónaváltáshoz. Dr. Reiter a melatonin gyulladáscsökkentő és öregedést gátló hatásairól is beszámol.

A túlsúly, a cukorbetegség, a rák és más betegségek megelőzésében is segít

A meggy rendszeres fogyasztása segít a koleszterin- és a trigliceridszint szabályozásában és az elhízás megelőzésében. A Michigan Egyetemen végzett vizsgálatokban a zsíros étrenden tartott, de meggyporral is etetett patkányok esetében nem tapasztaltak számottevő súlygyarapodást, vagy szív-érrendszeri megbetegedést. A vastagbélrák kockázatának csökkenése is kimutatható meggyevő egerek esetében. Vércukorszint szabályozó hatása miatt pedig cukorbetegségben is ajánlott a fogyasztása. Az amerikai kutatás szerint 4 héten keresztül napi 2,5 dl meggylé elfogyasztása jelentősen csökkentette a gyulladási folyamatokat és a szívbetegségeket előrejelző markerek koncentrációját a vizsgált tíz elhízott felnőtt esetében.

Napi 20 szem nyers meggy fogyasztása megakadályozza az artériás erek belső falain történő káros lerakódásokat. A meggyben lévő antioxidánsok segítik megőrizni a vénák falának rugalmasságát, ezáltal elkerülni a visszérbetegségeket

Természetes fájdalomcsillapító

A meggy gazdag az antociánoknak nevezett fitokemikáliákban. Ezek a növényi eredetű vegyületek gyulladáscsökkentő hatásúak, különösen jótékonyak ízületi és kötőszöveti gyulladások esetén. A napi pár szem meggy vagy egy pohár meggylé elfogyasztása már három hónap után bizonyíthatóan enyhíti az ízületi megbetegedés okozta fájdalmakat, továbbá tízszer hatékonyabban enyhíti a fejfájást, mint az aszpirin, ráadásul a gyomrot is kíméli. Az American College of Sports Medicine 2009-es vizsgálatában a sportolás előtt meggylét fogyasztó hosszútávfutók kevesebb izomfájdalmat tapasztaltak.

Rost: A meggy nagyon magas rosttartalommal rendelkezik. 10 szem meggy körülbelül 1,4 g rostot tartalmaz, más szóval a napi ajánlott rostbevitel 10%-át fedezi. Rendszeres fogyasztása jótékony hatást fejt ki a bélmozgásra. Rosttartalmánál fogva csökkentheti a székrekedéssel járó panaszokat.

Kálium: 100 g friss meggy körülbelül 260 mg káliumot tartalmaz. A kálium pedig alapvető fontosságú a szív-érrendszer, a vesék és az izmok működéséhez.

Forrás: http://blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=1951anna&pid=55241&blog_cim=Meggy%20j%F3t%E9kony%20hat%E1sai

2 responses to “Meggyes kocka

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ildikó,ez nagyon guszta és finom is lehet. És egészséges!
    Én csak a “hagyományos” ( szintén fagyasztott) meggyes lepényt sütöttem.
    Az ételeimet főleg az szabja meg,hogy sokszor a “semmiből” is ebédet kell főznöm.
    Ha csak alapélelmiszerek vannak itthon pl.liszt és krumpli…akkor sütök vasplatnin krumplilángost.
    ha a férjem nem enne húst,én már régen vega lennék.🙂

    • Szia Klári🙂
      Igen, nagyon finom volt ez a meggyes kocka, még én is imádtam😉 Jövő hétre epreset terveztem😉
      Én is szoktam krumplilángost sütni, imádom😉 De most meleg van! Ilyenkor ha lehet, nyersen eszem mindent😉

Vélemény, hozzászólás?

