Mosószer és öblítő   12 hozzászólás


Folyékony mosószer

Folyékony mosószer

Készítettem ma 3 liter folyékony mosószert, ami nagyjából 300Ft-ba került, és legalább 2 hónapig kitart😉 Csináltam öblítőt is, az sem kerül többe fél liter 100Ft-nál😉 Íme a recept:

Mosógél:
5 ek reszelt mosószappan (nagyjából fél darab)
250 gr mosószóda
3 liter tiszta víz.
A reszelt szappant pici vízben nagyon kis lángon felolvasztottam. Hozzáadtam a szódát, és felöntöttem 1/2 liter vízzel. Folyamatosan kevergettem a legkisebb lángon, amíg ő is szépen elolvadt. Közben egy nagyobb fazékban felforraltam 2 és fél liter vizet, majd összeöntöttem őket. Rottyantak egyet együtt, és készen is volt. Hagytam kihűlni, akkor botmixerrel picit még összedolgoztam, és flakonokba öntöttem.

Az öblítő már ennél jóval egyszerűbb😉

Hozzávalók:
1 dl ecet (lehet almaecet is)
4 dl tiszta víz
5-6 csepp illóolaj (bármilyen illat, amit szeretsz.
Üvegbe teszed őket, és alaposan összerázod. A ruháknak isteni illatuk lesz, nem érezni ecet szagot😉

Posted 2015. június 28. by eletkert in háztartás

Tagged with , , ,

12 responses to “Mosószer és öblítő

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kedves Ildikó, kérdezni szeretném, mitől szűrkűlnek le a fehér ruhák?

    • Szia Erzsike🙂
      Szerintem a mosógép vízkövesedésétől. De nem vagyok szaki, csak találgatok😉 Az enyémek nem szürkék, de a dobba mindig teszek 1 kanálnyi 20%-os ecetet😉

  2. Mikor lecseréltem a szintetikus mosószereket azokra, mint Te, rettenetes büdösek lettek a ruhák, alig tudtam kitisztítani belőlük. Mit rontottam vajon el?

    Schafranek-Lugosi Judit
    • Talán a mosógépet is alaposan át kéne tisztítani a sok lerakódástól, mert szerintem ott lehet a baj forrása, nem a ruhákban😉

    • Valószínűleg a centrifugálás után túl sokáig voltak a zárt mosógépben. Ha nem tudjuk egyből kiteregetni, akkor olyan programot válasszunk, ami az utolsó öblítővízben hagyja a ruhákat.. És tényleg jó ötlet: egyszer minimum 60 fokon csak víz + ecet, vagy vízkőoldóval járatni a gépet, utána hypós vízzel, utána kiöblíteni sima vízzel- akkor valószínűleg megszűnik a probléma.- ja a szűrőket elööte és utána is megnézni és ha kell kitakarítani.

      Dr Tordai sándor
  3. Én is minden mosáshoz teszek egy csomó ecetet és mégis szürkülnek a fehér ruháim. Ez van. A méregdrága fehérítők is csak optikailag fehérítenek, UV-fénynél állítólag látszik, hogy ugyanolyan szürkék.

  4. Szia! 20%-os ecet mehet az öblítőbe? vagy az erős? És az illóolaj az a hagyományos pici üveges kiszerelés?

    Vadasné Tóth Szabina
  5. nekem azóta nem színeződnek el, mióta minden mosáshoz teszek egy evőkanál trisót, és a gépet sem kell külön tisztítani

    Papp Józsefné
  6. Sziasztok! Nálunk nagyon kemény a víz, ezért én minden mosásnál a mosóporhoz adok egy adag calgont, ami meglágyítja a vizet, és a ruhák nem tudnak elszürkülni. Nekem ez vált be, és a fehér tényleg fehér maradt.

Vélemény, hozzászólás?

