Flódni nyersen   2 hozzászólás


flódni

flódni

Az én drága barátném kinézte Gittánál ezt a csudi nyers sütit, hogy ilyet aztán szívesen enne😉 Kaptam is magam, készítettem aszalt gyümölcslapokat, és ma a sütit is össze tudtam hozni😉
Hogy egyszerű lenne, azt közel sem állítanám, mert rengeteg idő elmegy a 3 féle töltelék, és az aszalt lapok összeállítására is😉 De a végeredmény!!!! Az fenséges!! Abszolút megéri😉

A tészta:
Hozzávalók 2 tepsinyi adaghoz:
1 kisebb cukkíni
3 alma
2 banán
1 kk fahéj
2 ek darált lenmag
1 leheltnyi tiszta só
A hozzávalókat robotgépben alaposan eldolgozzuk, majd sütőpapírral kibélelt tepsin elkenjük kb 3 mm vastagságúra. Letakarjuk tüllel, és mehet is napozni😉 Abban a nagy melegben 2 teljes nap kellett neki, amíg megaszalódott. Teljesen szárazra aszaltam, hogy eltartható legyen, ezért most a felhasználásnál bespricceltem vízzel, hogy puhuljon, és vágni lehessen.

Az egyik sor tészta vékonyra szelt cukkíni, mert nap hiányában nem tudtam több lapot aszalni, ez pedig kevésnek bizonyult😉 De nemcsak, hogy nagyon finom benne, de úgy látom, rendkívül mutatós is😉

Mákos réteg:
1 csészényi darált mák
1 ek barna nádcukor
1/2 bio citrom reszelt héja és leve
Alaposan összekeverjük.

Diós réteg:
2 csésze áztatott dió
2 ek méz
1 ek kókuszolaj
1 leheletnyi tiszta só
1/2 citrom leve

A hozzávalókat robotgépben homogénné mixeljük.

Almás réteg:
5 db zöldalma
1 ek méz
1 ek kókuszolaj
1 tk fahéj
1 csipet őrölt szegfűszeg
1/2 citrom kifacsart leve
1 ek útifű maghéj

Az almát pépesre dolgozzuk a robotgépben, majd fűszerezzük és legvégül hozzákeverjük a maghéjat. Ettől lesz kenhető, zselés😉

És ha már minden hozzávalónk ott sorakozik körülöttünk, elkezdhetjük összeállítani a desszertünket😉

Először is ollóval megfelelő méretre vágtam a tésztát, majd leraktam az első réteget. Erre kentem a mákos tölteléket, majd jött egy sor cukkíni-tészta😉 Ezt követte egy jó vastag almatöltelék, amit egy aszalt lappal választottam el a következő diós rétegtől. Legfelülre pedig még egy aszalt gyümölcslap jött. A tetejére odabiggyesztettem mindegyiknek 1-1 szem áztatott diót😉
Így néztek ki😉

flódni sorakozó :D

flódni sorakozó😀

Jól eljátszadoztam velük, de ebéd után, amikor megettem egyet, azt mondtam, lehet, hogy mégis fogok még csinálni😀😀😀

A mák jótékony hatásai:

mák

mák

A gubóval ellentétben a mák fogyasztása teljesen ártalmatlan, sőt tápanyagokban gazdag, értékes fehérjéket tartalmaz. A vitaminok közül értékes B1-, B5-, B6-vitamin és niacinforrás. Az ásványi anyagok közül pedig nagyobb mennyiségben kalciumot (968 mg/100g), foszfort (800 mg/100g), cinket, mangánt, rezet, vasat (15mg/100g), káliumot és magnéziumot (506 mg/100g) tartalmaz. Ezenkívül értékes telítetlen zsírsavakban, 72% linolsavat (omega-6 zsírsav), 11% olajsavat és palmitinsavat tartalmaz.

Mák az erős körmökért, hajért és a csontokért

Mivel a mák omega 3-6 aránya nem megfelelő, ezért tartós, nagy mennyiségű fogyasztása akár gyulladást is okozhat. Azzal, hogy a csontritkulás ellen napi 1 evőkanál mákolajat ajánlanak több hónapig vagy akár évekig, egyáltalán nem értek egyet.

Akkor mit tehetünk csontritkulás esetén? Nyugodtan együnk mákot (ne mákolajat) akár heti 3-4-szer is. Mindig azt mondom, hogy egy ételt tápegészként fogyasszunk, tehát ne vonjunk ki belőle semmit, és ne is adjunk hozzá semmit. A mákolaj egy koncentrált étel, amelyből kivontuk a rostokat és más egyéb dolgokat.

Amennyiben mégis mákolajat szeretnénk fogyasztani, akkor azt csak kúraszerűen javaslom (2-3 hét, utána ugyanennyi szünet), vagy őrölt szezámmaggal együtt akár naponta is fogyaszthatjuk. 1 evőkanál őrölt szezámmagra 5-6 csepp mákolajat cseppentsünk, valamint naponta fogyasszunk zöld leveleket (zöldturmixot) és algákat.

Persze a csontritkulás megelőzésénél nemcsak kalciumra van szükség, hanem sok egyéb más anyag “együttállására” is (pl. D- és K-vitamin, magnézium, foszfor, mangán stb.) Sőt, a mai kutatások rámutatnak arra, hogy nincs is szükség olyan nagy mennyiségű kalcium bevitelre, sokkal fontosabb az előzőleg említett vitaminok és ásványi anyagok jelenléte.

A mákolaj levegővel érintkezve gyorsan avasodik, ezért arra figyeljünk oda, hogy a kupakot jól zárjuk vissza, és tartsuk hűtőben!

Egyéb jótékony hatásai

A máknak nyugtató hatása van, így pozitívan hat az idegrendszerre. Régen a gubóból főztek teát, és ezt itatták a csecsemőkkel, hogy ne sírjanak (így tudtak dolgozni az anyák). Ezt ma már semmiképp ne tegyük meg! Ugyanis ez ugyanolyan függőséget fog okozni a babánál, mintha drogot adnánk neki. Tehát mindenképp TILOS a mákgubó tea fogyasztása!

Ezenkívül, mint apró magocska a bélfal tisztításában is segítségünkre lehet, kíméletesen kisepri a bélfalra tapadt lerakódásokat. Az olaját használhatjuk bőrápolásra, vagy a magocskákból bőrradír is készülhet.

Forrás: http://antalvali.com/blog/mak.html

2 responses to “Flódni nyersen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Én szívesen megkostolnám, sőt ennék is ilyen nyalánkságot, de csak akkor ha nem nekem kell elkészíteni!!!!!! Nem szeretek vacakolni a konyhában, a legjobb a vajaskenyér zöldpaprikával. Naponta akár többször is. Na meg esetleg egy tea utána. És semmi vacakolás…………….Bocs, lehet, hogy nagyon tehetségtelen szakács vagyok. Vagy lusta………………….de neked gratulálok.

    zemplenyine@marika

Vélemény, hozzászólás?

