Tormakrémes lenmagszendvics   Leave a comment


Tormakrémes lenkenyér

Tormakrémes lenkenyér

Maradt tegnapról egy pici habos tormakrém, és ez a finom, puha lenmagkenyér…. Mennyei vacsora😉

Hozzávalók:

Lenkenyér:
35 dkg őrölt lenmag (barna, vagy sárga)
1 csésze áztatott dió
1 zöldalma
1 pici zeller (elhagyható)
2 sárga paprika
1 tk tiszta só
1 evőkanál extra szűz olívaolaj
1/2 dl (kb) forrásvíz

A hozzávalókat -lenmag kivételével- robotgépbe tesszük, és krémesre aprítjuk. Pici vizet tehetünk hozzá, hogy kellemes állaga legyen. Majd kiborítjuk egy tálba, és hozzáadjuk a darált lenmagot. Alaposan összegyúrjuk, majd vizes kézzel veknit formázunk belőle. Felszeleteljük, és sütőpapírra tesszük. Befedjük tüll anyaggal, és máris mehet a napra😉 Tegnap készítettem, de a napot nem nagyon láttuk, ezért ma reggel 20 percre bekerült a sütőre, amit kb 80 fokra tudtam beállítani, és nyitott ajtónál aszaltam még egy picit. Így lett kívül egy pici kérge, de puha, mint egy friss, sütött kenyér😉 Nagyon finom, rendkívül laktató!!!

Tormakrém:
2 kisebb szál torma
1 csésze áztatott szotyi
1 ek extra szűz olívaolaj
1 csipet tiszta só
1 ek méz
1/2 bio citrom kifacsart leve
1/2-1 dl víz, annyi, hogy homogén, krémes legyen.

A tormát megpucoltam, kicsi darabokra vágtam, és a többiekkel együtt ment ő is a robotgépbe😉 Elsőre nagyjából fél deci forrásvizet tettem hozzá, de picit még pótolni kellett. Amikor kész lett, egy tálba öntöttem, és megdolgoztam még a botmixerrel, így nagyon könnyű, szinte habos állaga lett ennek a finom, édes-savanyú-csípős kencének😉
A kertből frissen behozott méz édes paradicsomom, és paprikám, csodálatosan illett hozzá😉
Jó étvágyat nektek is!

Posted 2015. július 30. by eletkert in Receptek

Tagged with , , , , , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

