Házi ketchup   Leave a comment


Ketchup

Ketchup

Amilyen rossz volt a tavalyi termés, idén szerencsére nem győzöm elrakni😉 A paradicsom, -bár néhány tő megégett, de szerencsére több helyre tettem, így nagy részük megúszta- csak érik, és érik, én meg aszalom, berakom, most ketchup készült belőle😉

Hozzávalók:
10-11 kg paradicsom
1 kg paprika vegyesen (sárga, kápia, pritamin, 2 erős)
2 fej vöröshagyma
6 cikk fokhagyma
1 nagy zellerlevél
1 maroknyi friss bazsalikom
1 ek tiszta só
30 dkg bio nádcukor
2 dl balzsamecet
8-10 db szegfűbors
1 ek darált szegfűszeg
1 ek őrölt fahéj
1 ek őrölt szerecsendió
1 ek őrölt fehérbors
2 ek őrölt mustármag
5-6 babérlevél

A paradicsomot, paprikát, és a hagymákat megmostam, majd felkockáztam, és 4-5 órát főztem. 2 napig tartott, mert annyira sok volt, hogy tegnap főztem az egyik felét, ma a másikat🙂
Kis ízelítő a mennyiségről😉

mosogatónyi

mosogatónyi

Mikor picit meghűlt, botmixerrel alaposan összeturmixoltam, és átpasszíroztam a szitán.
Ekkor vissza egy hatalmas fazékba, és a fűszerekkel rotyogott még 1 órát. A darabos fűszereket belekötöttem egy pici tüll anyagba, a végén csak kidobtam belőle😉

Itt rotyog a fazékban😉

fazékban

fazékban

3 és 5 dl-s üvegekbe tettem őket, amiket alaposan kimostam, majd ecetes vízben fertőtlenítettem. Forrón kanalaztam bele a ketchupot, végül pici olívaolaj került a tetejére tartósítás gyanánt😉
Összesen 16 üveggel lett, most ott kuksolnak a dunsztban😉

dunsztban

dunsztban

Bolti mérgezettet, ebből sem veszünk többet😉

Vélemény, hozzászólás?

