Francia krémes   Leave a comment


Francia krémes

Francia krémes

Beindult a sütőtök szezon, szerencsére tele van vele a kertem, és az mellett, hogy rendkívül egészséges, isteni finom! Nyersen az íze még intenzívebb, édesebb😉 Próbáljátok ki!

Hozzávalók:
Középső krémhez:
1/2 sonkatök
1 hüvelykujjnyi reszelt friss gyömbér
1 kk vanília
1 ek méz
1 ek kókuszolaj
1 banán
1 tk útifű maghéj
1/2-1 dl datolyalé (tiszta áztatólé)
A tököt meghámoztam, megmostam, és felkockázva ment a robotgépbe. Követte őt az összes többi hozzávaló. Néhány perc alatt majdnem krémesre dolgozódott össze, csak egy picit kellett rásegítenem a botmixerrel😉 Tálkába töltöttem, és 1 órát pihent a hűtőben, amíg felvette ezt a jó kis tartását😉

Fehér réteg:
2 ek kókusztejpor
3 ek kókuszreszelék
1/2 dl datolyalé
1 ek kókuszolaj

A hozzávalókat botmixerrel összedolgoztam, és szintén mentek a hűtőbe😉

Legfelső krém:
10 db áztatott datolya
1/2 dl forrásvíz
A datolyát alaposan megmostam, majd forrásvízbe áztattam 1 éjszakára. Botmixerrel pépesre dolgoztam.

A krémes alja, aszalt gyümölcslap.
Hozzávalók:
4 alma
2 körte
1 banán
Összeturmixoltam őket, és az aszalóra terített sütőpapírra kentem. Nagyjából 8-9 órát aszalódtak 50 fokon. Vékony, ruganyos lapokat kapunk, amit ollóval méretre szoktam vágni. Most kockákat vágtam belőle. 1 kocka ment legalulra, erre jött egy jó adag sütőtökkrém, rá a kókuszkrém, majd megint egy gyümölcslap. A tetejét megkentem a datolyakrémmel.

A sütőtök kedvező gyógyhatásai

sütőtök

sütőtök

Vitaminok: a sütőtök és a tökmag C és E vitaminokat, vasat, cinket, magnéziumot, káliumot beta- és alfa karotenoidokat (antioxidánsok, melyek segítségével megelőzhető a sejtek sérülése) és luteint tartalmaz (a szem egészségére).
A szervek egészsége: a sütőtökben és a tökmagban lévő tápanyagok a vese, húgyhólyag és prosztata egészségét biztosítják.
Fehérjetartalma: a tökmag nagyon sok fehérjét tartalmaz.
Betegségmegelőzés sütőtökkel

A sütőtök csökkenti a csontritkulás esélyeit, féregtelenítő hatásával biztosítja a tápcsatorna egészségét, és csökkenti a koleszterinszintet.

A sütőtök további előnyei

A tökmag segít abban, hogy a szervezet megszabaduljon a férgektől és más élősködőktől, emellett egészséges zsírsavakat tartalmaz.

Tudnivalók a tökmagról

Az organikus, nyers tökmag tartalmazza a legtöbb szükséges tápanyagot és enzimet! Együnk belőle annyit, amennyit csak tudunk.
Forrás: http://www.edenkert.hu/konyhakert/zoldsegek/sutotok-kedvezo-hatasa/4198/

Vélemény, hozzászólás?

