Trüffel golyók   4 hozzászólás


Trüffel golyók

Trüffel golyók

A napokban láttam meg Gréta receptjét és azonnal tudtam, hogy kipróbálom, ugyanis hegyekben áll a sütőtök a kamrámban😉 Imádom nyersen, sülve és főve, most golyócskáknak is kiválóan debütált😉

Hozzávalók 15-20 golyócskához:
4 szelet sült sonkatök
1/2 bögre zabpehely
1/2 bögre barackmagliszt
1/2 bögre kókuszreszelék
3 ek kókuszvirágcukor
1 pici nyers gyömbér reszelve
1 kk kardamon
1 tk kókuszolaj
1 kk fahéj
1 késhegynyi szegfűszeg
1 késhegynyi szerecsendió
1 kk vanília
2 ek méz
1 ek kókusztejpor
1 dl forrásvíz
1 csipet só
1 ek kakaópor

Először leszedtem a sült tök héját, felkockáztam, és egy tálba tettem. Hozzáadtam a mézet, kókusztejport és a vizet, majd botmixerrel pépesre dolgoztam.

A zabpelyhet, kókuszreszeléket, és a barackmaglisztet robotgépbe tettem, majd rá a fűszereket is. Porrá őröltem, és ráöntöttem a sütőtökkrémre. Kézzel alaposan összedolgoztam, és pár percre hagytam pihenni.
Közben összekevertem egy kis tálban 2 ek kókuszvirágcukrot 1 tk fahéjjal, a másik tálkába pedig kókuszreszeléket tettem.

Nagyon hamar elérte a formázható állagot a trüffelkrém, vizes kézzel kis golyókat formáztam belőlük, és hol a kókuszban, hol a fahéjas kókuszvirágcukorban forgattam meg őket😉
Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!!!😉

Sütőtökök a kertemből

Sütőtökök a kertemből

A sütőtök, mint természetes gyógyszer
Magas kálium tartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása van, fogyasztásával pedig csökkenthető az érelmeszesedés és állítólag még az égési sérülések is hatékonyan gyógyíthatók a sütőtök segítségével.

A sütőtök közismerten magas antioxidáns tartalommal rendelkezik, ami remek immunrendszer erősítő és a daganatos betegségek megelőzésében is segíthet. Emellett a tökmagolaj magas omega-3 zsírsav tartalmáról sem szabad megfeledkeznünk, ami a keringési rendszer egészsége szempontjából szintén nagyon fontos. De hatékony a húgyúti betegségek és a prosztatabántalmak kezelésében is, illetve koleszterincsökkentő hatása van.
Fogyj sütőtökkel!
Számos kedvező élettani hatása mellett remekül be lehet építeni a diétás étrendbe is, alacsony kalóriatartalma miatt.

Forrás: http://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/megeri-belole-sokat-enned-a-sutotok-jotekony-hatasai

4 responses to “Trüffel golyók

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nagyon őszintén: Ha nem lenne ennyi vacakolás vele és ennyi különleges hozzávaló, akkor kedvem volna megcsinálni. De így inkább maradok a sűlt-töknél. Az is finom. Bocsánat az öszinteségemért, de már öreg vagyok a sok pepecseléshez.

    zemplenyine@marika
    • Igaz,
      tegnap én is sült tököt vacsoráztam, de maradt ez a 4 darab, és adva volt a recept😉 Egyébként 15 perc sem volt, amíg összeraktam😉 Általában tovább tart leírni😀😀😀

  2. Drága ILDIKÓM! Köszönöm kedves válaszodat. Tudod én már úgy vagyok, hogy még egy levest sem nagyon akaródzik elkészíteni. Nem tudom, hogy ez lustaság, vagy igénytelenség? Mindegy. Azt hiszem már kiöregedtem a finomságokból, már csak a nagyon egyszerű dolgokra van kedvem, mint pl egy vajaskenyér zöldpaprikával, és a kertemben szedett gyógyfűvekből tea. mézzel, vagy csak úgy üresen. Nem is kívánok többet. Persze ha Te adnád…………………….az ugye más!!!!!!!! Látom ez már lustaság! Puszi Marika

    zemplenyine@marika

Vélemény, hozzászólás?

