Kovászos cipócska   Leave a comment


kovászos cipó

kovászos cipó

Hatalmas boldogság! Végre sikerült a kovászos kenyérkém!!! Juhééééééééééj😀 Van új kovász receptem, és rengeteg tapasztalatom, nem jól sikerült kenyérkékről😀 A titok a jó kovászon kívül az, hogy elég nagy mennyiségű kovászt kell a tésztába tenni. Nekem most nagyjából a fele frissen beért kovász volt🙂

A kovász 3 napig készül.

1. nap
4 ek teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 ek kefír
annyi langyos víz, hogy nokedli sűrűségű tésztát kapjunk.
A hozzávalókat egy befőttes üvegben keverjük össze, majd a tetejét rátesszük, de nem csavarjuk rá, és meleg, 20 fok körüli helyre tesszük. Már másnapra nagyjából kétszeresére nő, ezért érdemes egy sötétebb befőttes gumival megjelölni, milyen magasra ért volt az eredeti tésztánk. Így🙂

kovász

kovász

2. nap
Hozzákeverünk a megemelkedett kovászunkhoz még 4 ek lisztet, és annyi langyos vizet, hogy nokedli sűrűségű tésztát kapjunk. A befőttes gumit feljebb rakjuk, a mostani állapotnak megfelelően.

3. nap
Ha megkelt, és leállt a térfogat növekedés, akkor kiveszünk belőle 5 dkg kovászkezdeményt, amit átteszünk egy másik üvegbe. Az új üvegben lévő masszához adunk 15 dkg lisztet és 0,5 dl vizet és alaposan elkeverjük. Ezt az alig nedves masszát a végén tömörítjük, lenyomkodjuk és hagyjuk megkelni.
Ha a térfogat növekedés befejeződött akkor lehet vele sütni.

Cipóhoz:
20 dkg kovász
20-25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 kk tiszta só
2 ek szotyi
1 kk kókuszolaj
1 ek kefír
annyi langyos víz, hogy gyúrható, formázható tésztát kapjunk. Alaposan összedolgoztam, majd egy tálba tettem, letakartam egy konyharuhával, és 7-8 órára a kemence padkáján hagytam kelni. Gyönyörű nagyra nőtt! Még egyszer átgyúrtam, és formáztam belőle 1 cipócskát, a zsömlét és 2 kiflit.
Itt vannak a többiek😉

kifli, zsömle

kifli, zsömle

Sütőpapírral béleltem egy pici tepsit, ebbe raktam őket. A sütőbe raktam 1 tálkányi vizet, de még így is jó vastag, ropogós héja lett😉 Én imádom, de tudom, nem mindenki szereti🙂

zsömle félbe vágva

zsömle félbe vágva

Az íze, az fenomenális! Nem hasonlítható a bolti felfújt, élesztős kenyérpótlékhoz!!! Ettől a picike zsömlétől teljesen jól laktam, mert nem csak finom, de tápértéke is van! És persze azok a csodás energiák is belesültek, amivel készítettem❤

Kellemes próbálkozást nektek is😉 Megéri!!!

Vélemény, hozzászólás?

