Alma-zeller saláta magfasírttal   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alma-zeller saláta

Gittánál olvastam ezt a kombinációt, de álmomban sem gondoltam volna, hogy az alma és a zeller ennyire szeretik egymást 😉 Én is imádom őket 😉

Hozzávalók a salátához:

3 kisebb zeller (saját termés)

8 db alma (vegyesen édes jonika és zamatos jonatán)

1/2 citrom kifacsart leve

1 ek méz

1/2 bögre áztatott mazsola

1 csipet só

1 ek olíva olaj

3 pici sárgarépa

kevés forrásvíz

 

Zöldségeket megmostam, meghámoztam, majd a zellert és az almát robotgéppel csíkokra reszeltettem. A kimaradt darabokat, és a répát összeturmixoltam a többi hozzávalóval, és ráöntöttem a salátára. Alaposan összekevertem, és már készen is volt 😉

Hozzávalók a fasírthoz:
1/2 csésze áztatott dió
1 csésze áztatott tökmag
1/2 csésze áztatott szotyi
1 nagy kápia paprika
1 sárga paprika
1 nagyobb hagyma
2 cikk fokhagyma
1 sárgarépa
1 szál zellerlevél
1 kk őrölt kömény
2 kk pirospaprika
1 ek lenmagolaj
2 ek főtt árpa

A hozzávalókat robotgéppel összedolgoztam, fasírtokat formáztam belőle, és meghempergettem pirospaprikás amarántban 😉

Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és 180 fokon sütöttem 20 percet. Most kívül finom kérge van, de belül puha 😉

Jó étvágyat hozzá!!! ❤

Zeller jótékony hatása

zeller_1

A zeller egyik megkülönböztető tulajdonsága, hogy rendkívül sok szerves nátriumot tartalmaz. Erős vízhajtó, étvágycsökkentő, nyugtató, potenciajavító. Tele van szerves anyagokkal, sókkal, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a vér savtalanításához. De legnagyobb értéke a szerves nátrium tartalma, amely jelenlétében hatékonyabb a kalcium felszívódása. A zeller egyensúlyba hozza a vér sav- lúg tartalmát. Megtalálható benne: nátrium, kalcium, foszfor, kálium, vas, magnézium, A, B, C vitaminok és nyomelemek. A zeller megtisztítja a májat és a nyirokrendszert, valamint javítja az emésztést, serkenti a veseműködést.

Afrodiziákumként is alkalmazzák, C-vitamin és ásványianyag-tartalma miatt felébreszti a kókadt férfiakat. Emellett összetevőként szerepet játszik a kozmetikaiparban (szappanban, krémben, parfümben) és az élelmiszeripari termékek (alkoholos és alkoholmentes italok, cukorkák, egyéb édességek) ízesítésében.

Zeller fogyasztása

Felhasználása természetesen nyersen a leghasznosabb, ugyanakkor elkészíthetjük önálló fogásként, vagy húsételek remek kiegészítőjeként, köret gyanánt, nyersen salátákhoz, de kiváló fűszerei a különféle főzelékeknek, leveseknek, mártásoknak is. Magjából és leveléből tea is készíthető, mely alkalmas vizelethajtónak.

Forrás: http://antalvali.com/hirek/a_jotekony_zeller

 

 

 

Posted 2015. december 2. by eletkert in Nyers és főtt is van benne, Receptek, Táplálkozás

Tagged with , , , ,

Hozzászólás