Mákos beigli nyersen   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mákos beigli

Gyümölcslap helyett, most hajdinacsírából készítettem a tésztát, és… nem bántam meg😉 Valami isteni😀

Hozzávalók a tésztához:

1 csészényi nyers, áztatott hajdina (nem pirított!)

1 csészényi nyers, áztatott dió

1/2  csészényi nyers, áztatott szotyi

8-10 db áztatott datolya, és pici leve

1 leheletnyi só

1/2 bio citrom leve

1 kk vanília

1 ek kókuszolaj

1 ek útifű maghéj

A hozzávalókat robotgépben összedolgoztam, majd egy tálban még finomítottam rajta a botmixerrel😉

A sushi-tekerőmet befedtem folpackkal, és rásimítottam a tésztát, olyan 1/2 cm vastagon. Jó sok lett😀

Alaposan megkentem mennyei házi szőlőlekvárral, és arra jött a mákos töltelék.

Hozzávalók:

1  1/2 csésze mák

2 főtt alma

1 tk kókuszolaj

1 bio citrom reszelt héja

1 ek méz vagy más édesítő

1 kk vanília

1 csipet tiszta só

A mákot megdaráltam, majd egy tálban botmixerrel krémmé dolgoztam a tölteléket.

Rákentem a tésztára. és a sushi-tekerővel óvatosa feltekertem. 2-3 órát pihent a hűtőben, amikor felszeleteltem🙂

Mennyei😉

mák

     Mit kell tudnunk a mákról? A mák gazdagon tartalmaz (csontépítő), magnéziumot, (OMEGA4) növényi zsírsavat, aminosavat, foszfort, kalciumot, káliumot és vasat. Hatását abban fejti ki, hogy lassítja az öregedési folyamatokat; megállítja csontszövetek leépülését, és elkezdi újra építeni. Továbbá elősegíti a magas vérnyomás csökkenését. A telítetlen zsírsav összetétele miatt, megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása. Normalizálja a vér koleszterin szintet, miközben fokozza a szervezet védekező mechanizmusát. Jelentős béltisztító hatása van: A kis fekete magok szinte emésztetlenül hagyják el a az emésztőrendszert, fellazítják a béltartalmat és letisztítják a bélcsatornák falait. És nem utolsó sorban, szinte teljesen megszünteti (frontváltozásnál) a lábban keletkező görcsöt. Továbbá, növeli a szellemi teljesítőképességet, jótékonyan hat a sebek gyógyulására. És még egy érv szól mellette: ötödébe  kerül, mint az agyon reklámozott étel-kiegészítők, jóllehet a hatásfoka túlhaladja. Azt is tudnunk kell, nem azonnal, hosszabb távon (2-3 hónap) fejti ki gyógyító

Írta és szerkesztette: Tóth Kornélia természetgyógyász

Kutatások során létrehoztak két, egyenként 20-20 fős csoportot, melynek tagjai előrehaladott csontritkulásban szenvedő nők voltak. Az egyik csoport hagyományos kezelést kapott, míg a másik napi 1-1 mokkáskanálnyi mákolajat szedett. Az eredmény mindenkit meggyőzött! A mákolajjal „kezelt” csoport valamennyi tagjának csontozata normális értéket mutatott már 12-16 hónapos kezelést követően.

Tanácsom tehát: legalább hetente 3-szor fogyasztani mákos ételeket, vagy rendszeresen alkalmazni a gyógynövény szaküzletekben is kapható mákolajat. Vigyázat! Levegővel érintkezve gyorsan avasodik, ezért mihamarabb zárja vissza a kupakot, és tegye hűtőbe! A csontritkulás megelőzésére vagy az állapot javítására ugyancsak kedvező hatású a gyógynövényboltokban kapható medvehagyma alkoholos kivonatának tartós szedése. (Bálint János)

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

