Almás kocka   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bár tepsiben van a formázhatóság kedvéért, de ez a süti teljesen nyers😉

Mennyei!!!❤

Hozzávalók a “tésztához”:
1 csésze csíráztatott hajdina
1 csésze zabpehely
1 csésze kókuszreszelék
2 ek méz
1 ek kókuszolaj
1 bio citrom reszelt héja
1 ek vaníliakivonat
1 csipet só

A hozzávalókat robotgépben finomra dolgoztam, majd két felé osztottam. az egyik felét elsimítottam egy kibélelt tepsi alján, majd félreraktam a hűtőbe mindkét részt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Almatöltelék:
7 db édes alma (Jonika)
1 bio citrom leve
2 ek méz
1 ek bio barna cukor
1 csipet só
1 kk fahéj
1/2 kk szegfűszeg
1 ek kókszolaj
1 ek útifű maghéj
1 áztatott szotyi

Az almát meghámoztam, megmostam, kiszedtem a magházát, és lereszeltettem a robotgéppel 😉 Hozzákevertem a többieket, és pár percig hagytam, hogy az útifű felszívja  az alma levét. Mikor már tartása lett, rákentem a pite aljára, és elsimítottam. Ráhelyeztem az előzőleg kinyújtott maradék pitetésztát, és már fel is vághattam😉 Fahéjjal szórtam meg a tetejét, így téliesebb🙂

A hajdina

hajdina

A hajdina nem gabonanövény, bár felhasználása hasonló, hanem a keserűfűfélék családjába tartozik. Élettani hatásait tekintve ez a tény semmit sem vesz el a fontosságából. A hajdina a régebbi korokban (és egyes területeken még ma is) a táplálkozás szerves részéhez tartozott. Leggyakrabban kását főztek belőle, a legtöbben napjainkban is csak ebben a formában ismerik, pedig a hajdina ennél lényegesen sokoldalúbb. A hajdina forgalomban van őrlemény, pehely, dara stb. formájában.

  • Rosttartalma kétszerese a Graham-lisztének. Ebből egyenesen következik, ha valaki székrekedésre hajlamos vagy emésztési gondjai vannak, sokkal célravezetőbb, ha a hajdinát építi be táplálkozásába, és nem Graham-lisztre költ.
  • Glikémiás indexe 55-60% (magas rosttartalma miatt). Ez azt jelenti, hogy cukortartalma kétszer annyi idő alatt szívódik fel a bélrendszerből, mint a hagyományos cukor, azaz nem terheli meg a hasnyálmirigyet. (Inzulinkiválasztás.) Mondanom sem kell, hogy minden diétában, így a cukorbetegek diétájában is elengedhetetlen a hajdina.
  • Fehérjetartalmának különlegessége, hogy nagyobb mennyiségben tartalmaz olyan aminosavakat, amelyek a többi gabonafélékben “nyomokban” találhatók. (Az aminosavakból épülnek fel fehérjéink, közülük számosat a megfelelő mennyiségben hússal tudunk bevinni, tartja a jelenlegi hivatalos tudomány.)
  • Zsírtartalma hasonló, mint általában a gabonanövényeké, azonban ennek 77%-a telítetlen zsírsav. Ezzel csökkenti az érelmeszesedés kialakulását.
  • Az összes B-vitamint tartalmazza, valamint E-vitamint. Az antioxidánsok mellett jelentős a P-vitamin (rutin) tartalma. A P-vitamin fokozza a legkisebb ereink (kapillárisok) működését, ezzel a hajdina minden szervünk működését javítja. Véleményem szerint cukorbetegeknek, érszűkületes betegeknek, agyi katasztrófát átélt, szívinfarktuson átesett betegeknek elengedhetetlen “táplálékkiegészítője” kell hogy legyen!
  • Magas a kalcium- (csontképzés), magnézium-, kálium- (izom- és idegműködés) tartalma. Alacsony a nátriumtartalma (magas vérnyomás).

Cikkünk dr. Konkoly Rita orvos-természetgyógyász írása alapján készült: A liszt – a tökéletes táplálékkiegészítő

Bővebben: http://cukorbetegetrend.hu/konyha/alapanyagok/hajdina-cukorbetegeknek-kulonosen-ajanlott.html#ixzz3wU10o8f9

 

Vélemény, hozzászólás?

