Kávés kókusztekercs   Leave a comment


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kávés kókusztekercs

Az eredeti ötletet Nóritól hoztam, épp csak piciket változtattam rajta! Első kóstolásra szerelem lett😉

Áztatott dióval szerettem volna csinálni a kávés részét, de elfelejtettem beáztatni a diót😀 Sebaj, makrobiotikából emlékszem még, hogy pirítva is kimennek belőle az enzimgátlók, és nem lesz keserű😉 Ennél jobb nem is történhetett volna vele, remekül ment az pirított dió íze a kávéhoz😉

Hozzávalók 1 kb 20 cm-es rúdhoz:

25-30 dkg pirított dió

10 dkg pirított mogyoró

2 ek gabonakávé

1/2 dl forró víz

10-12 db datolya

1 maréknyi mazsola

1 alma

1 ek útifű maghéj

1 kk vanília

1 ek kókuszolaj

A kávét feloldottam a forró vízben, majd az útifű kivételével mindenki ment a robotgépbe😉 Összedolgoztam őket, végül hozzákevertem az útifüvet is.

Egy bambusz alátétre rászabtam egy darab sütőpapírt, és téglalap alakúra elterítettem rajta a masszát. Félretettem, amíg elkészült a kókuszkrém.

Kókuszkrém:

15 dkg kókuszreszelék, aminek a felét megdaráltam kávédarálón

2 ek kókusztejpor

2 ek kókuszolaj

1/2-1 dl meleg forrásvíz

1-2 ek méz (vagy más édesítő) ízléstől függően

1 kk vanília

Botmixerrel krémesre dolgoztam őket, rákentem a kávés alapra, és óvatosan feltekertem. Tálcán beraktam a hűtőbe, és jó 2-3 órát ott pihent. Ez alatt szeletelhetővé vált😉

Nagyon finom, de rendkívül tömény😉 Ebéd után mindössze fél szelet fért belém😀

Ki kér egy szeletet?😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vélemény, hozzászólás?

