Kovászos rozscipó   Leave a comment


Rozscipó 001

Imádom a picit savanykás rozskenyeret, ezért kísérletezem már egy ideje😉 És bár nem mértem dekára semmit, ez alapján meg tudjátok csinálni szerintem ti is😉

 

Rozscipó 007

Nem mértem semmit, az értékeket megsaccoltam most nektek

2 ek szárított rozskovász

20 dkg teljes rozsliszt

20 dkg teljes tönkölyliszt

15 dkg fehér liszt

1 kk őrölt kömény

2 ek kefír

1 kk szódabikarbóna

1 dl langyos víz (kb)

1 tk tiszta só

1 diónyi kókuszzsír

 

A rozskovászt összekevertem a rozsliszttel, kefírrel, és annyi langyos vízzel, hogy picit lágyabb tésztát kapjak, mint a nokedli. Letakarva 2 napig kelesztettem meleg helyen, közben többször átgyúrtam, pici lisztet adva hozzá. A 3. napon hozzáadtam a fehér liszteket is, sóztam, és annyi langyos vizet tettem hozzá, hogy jól gyúrható kenyértésztát kapjak.

Ez a tészta nem fog úgy feljönni, mint az élesztős, így akkorára formázzátok, amekkora kenyérkét szeretnétek. A kovász annyit tesz, hogy épp kellemesen levegős lesz a kenyérke, enyhén tágul😉

Ha szeretitek a savanykásabb kenyeret, akár 5 napig is keleszthetitek, többször átgyúrva, és nagyobb arányban tegyetek bele rozslisztet.

Ez kb fél kilós kenyér, 180 fokon sütöttem ¾ órát.

Jó étvágyat❤

Posted 2016. július 7. by eletkert in Receptek

Vélemény, hozzászólás?

