Archive for 2019. június 24.

Fűszeres, zsemlemorzsás krumpli   2 hozzászólás


Töltött szőlőlevél 012.JPG

Sherpa konyhájában láttam, és azonnal szerelem lett 😉 Feltétlen próbáljátok ki, isteni finom magában, de köretnek is.

Olvass tovább »

Posted 2019. június 24. by eletkert in Receptek

Töltött szőlőlevél   Leave a comment


Töltött szőlőlevél 002.JPG

Eljött a napja, hogy kipróbáljam, és nem bántam meg 😉 Ma megint szőlőigazítás volt, és a levágott oldalhajtásokból ebédet kerekítettem 😉

Hozzávalók 24 cm-es sütőtálba:

 

15 dkg barnarizs

11 db jó nagy szőlőlevél

1 kk majoranna

1 citrom leve

1 ek kókuszolaj

1/2 dl olívaolaj

1 közepes fej vöröshagyma

1 kk koriandermag

1 ek hántolt napraforgómag

1 ek héj nélküli tökmag

2 marék morzsolt kukorica

2 nagyobb gerezd fokhagyma

só, bors, ízlés szerint

A szőlőleveleket forrásban lévő vízbe tettem 2 percre, majd leszűrtem, és hideg vízbe tettem.

A kókuszolajon megpirítottam a barnarizst a koriandermaggal és a félholdra vágott vöröshagymával, majd felöntöttem vízzel, hozzáadtam a szotyit és a tökmagot, és puhára főztem. Mikor már majdnem készen volt sóztam, borsoztam, és beletettem a morzsolt, fagyasztott kukoricát. Puhára főztem, és fedő alatt hagytam még párolódni.

Pici tálban összekevertem a reszelt fokhagymát az olajjal és a citrommal.

Egy sütőtálat megkentem kókuszolajjal, és abban töltögettem a szőlőleveleket úgy, hogy a fényesebb felével lefelé fordítva kiterítettem, beleraktam 1 evőkanál rizses tölteléket, és szorosan feltekertem. Először a 2 oldalát kell ráhajtani, majd az alját, és szorosan feltekerni. Mikor tele lett a tál, rálocsoltam a fokhagymás páclét, és a sütőben 200 fokon, alul-felül légkeveréssel, 15 perc alatt sikerült picit túlsütnöm 😀

De szerencsére nem vészes, nagyon finom 😉  Jó étvágyat nektek is 🙂

 

 

Posted 2019. június 24. by eletkert in Receptek