Csokifagyi   1 comment


Szinte véletlenül alakult ki az eddigi legkrémesebb csokifagyim ezen a nyáron 😍 Kezdődött azzal, hogy nyáron már nem akartam a nehéz, babból készült tejszínt-tejfölt használni, így elkezdtem rizsből és kesudióból készíteni. Mikor összeturmixoltam, elég laza volt, de a hűtőben pihenés után kellemesen krémes, pudingos állaga lett. Innen jött az ötlet, hogy jó kis fagyi-alapanyag lehet, és nem bántam meg. Ezerszer finomabb a bolti szuper krémes, csak kissé mérgező jégkrémeknél 😉 Bármilyen fagyi alapja is lehet, én imádom a csokit 😋Ja, és TÉNÉ 😍

Hozzávalók:

1 tálkányi vegán tejszín

6 db sukkari datolya

1,5 tk bio kakaópor

1 kk vanília őrlemény

1-2 kk tört, pirított mandula (vagy más olajos mag)

A tejszínhez megfőzök 1 csésze vizet, 2-3 evőkanál kesudióval, és egy pici sóval. Ha meghűlt, annyi desztillált vízzel turmixolom össze, hogy sűrű, de még folyós legyen. Ezután veszem ki belőle a fagyinak valót, és ízesítem. A hűtőben tartom, és csak másfél, vagy 2 órával előbb teszem be a fagyasztóba, mielőtt fogyasztanám. Ne fagyaszd le előre, mert a rizs nagyon fura állagúvá fagy, és eltűnik a krémessége!!!!

Mielőtt a fagyóba teszed, akkor szórd meg a pirított magokkal.

Egészségünkre 😍

Posted 2023. augusztus 27. by eletkert in édességek, Receptek

Tagged with , , ,

1 responses to “Csokifagyi

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ne haragudj, az a mondat nem értelmezhető számomra…
    Ne fagyaszd le előre, mert a rizs nagyon fura állagúvá fagy, és eltűnik a krémessége!!!!
    De hát nincs is benne rizs!!!

Hozzászólás