Fűszeres vegán golyók kaporszószban   Leave a comment


Isteni receptet találtam Éva oldalán, amit gyorsan vegánosítottam, és ma el is készítettem. 😋

A receptet képekkel itt találjátok: https://eletkert.webnode.hu/l/fuszeres-vegan-golyok-kaporszoszban/

Hozzávalók a szószhoz:

2 csomag kapor

1 kisebb hagyma, apróra vágva

3 ek sűrű növényi tejszín

1,5 dl víz

1 ek mogyoróvaj

1 tk kókuszolaj

1 ek barnarizsliszt

1 kk nyers méz (termelőtől)

1500 mg C-vitamin (vagy citromlé)

só, bors, szerecsendió

A hagymát megdinszteltem a zsiradékokon, rádobtam a lisztet, majd a kaprot, összeforgattam, és felengedtem a tejszínnel és a vízzel. Habverővel simára kevertem, egyet rottyant és készen is volt.

Nemhús golyók:

1/2 csésze rizs

1/2 csésze napraforgómag

1/2 csésze tökmag

1 fej vöröshagyma

3 cikk fokhagyma

1 kk kömény

1/2 kk szerecsendió

1/2 kk curry

1 kk bors

2 tk pirospaprika

1 tk füstölt pirospaprika

só, ízlés szerint

A magokat picit megdaráltam, de darabosra hagytam. Hagymát kockáztam, és tapadásmentes serpenyőben a rizzsel együtt elkezdtem pirítani. Hozzáadtam a magokat, végül a fokhagymát, és azzal is pirultak még néhány percet. Levettem a tűzről, mentek a paprikák és a többi fűszer, felöntöttem vízzel, és készre főztem. Mikor kihült, botmixerrel beledolgoztam, így formázható lett. Fagyiskanállal vettem ki belőle gömböcskéket és mentek a sütőpapírra a tepsibe. 25 perc alatt 200 fokon légkeveréssel szép ropogós héjuk lett .

Egészségünkre 😋

Posted 2024. május 16. by eletkert in Receptek

Hozzászólás