Beszámoló 2010. 10. 10-ről   Leave a comment


Sziasztok!

Nagy izgalommal vártam ezt a napot, hisz Magyarországon először tartottuk a nyers étkezés világnapját ennyi helyen egyszerre.

Már reggel 7-től készülődtem, minél több élő ételt szerettem volna az érdeklődők elé tenni, ami, mint majd fentebb látjátok, elég jól sikerült is 🙂 Az egész egy ásóval kezdődött, kint, a kertben:-) Kimentem, és kiszedtem, amiről úgy gondoltam, hogy szükségünk lehet rá: répát, paszternákot, petrezselymet, paprikát, céklát, tököt, póréhagymát, snidlinget. Természetesen  a fűszernövényeket sem hagytam ki, mint a menta, oregánó, és bazsalikom.

Miután begyűjtöttem őket, megcéloztuk a kerti csapot. Nagyon hideg volt reggel, nem mondhatnám, hogy jól esett a vizezés, de a kutyák nagyon élvezték:-)

Ez után a konyhában folytatódott a játék, elkezdtem készíteni az ételeket. Mivel ezek élő, nyers ételek, nem lehet előre készülni, csak a magok beáztatásával, a többit mind frissen kell csinálni, így nagyon iparkodtam:-) 2 óráig folyamatosan készültek az ételek, aztán egy gyors fürdés, pakolás az autóba és irány Nagykáta. Már többen várakoztak a bioboltban, utána folyamatosan jöttek az emberek a kis batyujukkal, mindenki más-más finomsággal készült az ünnepre. Kb. 15-en voltunk, kedves, családias hangulatban. Jókat beszélgettünk, Bandi csodás verset is mondott nekünk. Ami a lényeg, mindenkinek minden nagyon ízlett, az utcáról is jöttek be érdeklődők, akik most hallottak először az élő étkezésről. Sokukat később is vendégül láthatok, és többen jelezték, hogy szívesen tanulnának is élő étel készítést.

Annyira jól sikerült, hogy este 7 után értem haza fáradtan, de nagyon boldogan. Szinte az összes tányéromat kinyalták, szerencsére semmi sem maradt! Boldog vagyok, hogy ebben a kisvárosban elsőre, ekkora érdeklődést váltott ki ez az esemény. Ha van rá igény, tarthatunk ilyet minden hónapban.

Itt lehet jelentkezni egy hozzászólással, vagy e-mail-en: ildiko@eletkert.hu, illetve Szabolcsnál a bioboltban.

Nem szaporítom tovább a szót, jöjjenek az ételek és a receptek 🙂

Ildikó

A receptek alapötletét Gittától tanultam a csodás könyvéből: Lénárt Gitta: ÉLŐ ÉTELEK KÖNYVE.

És folyamatosan rengeteg ötletet kapok a gyönyörű és tartalmas blogjáról:

http://gittarawfood.blogspot.com/

Következzen még néhány kép a bioboltból:

Posted 2010. október 12. by eletkert in Táplálkozás

Hozzászólás