Máktej   20 hozzászólás


Csodás reggelt kívánok mindenkinek ♥ Egészséges, finom, reggeli kávéba, zabpehelyhez, kakaóhoz… ki, mit szeret a legjobban ♥ Az ötlet Nóritól jött http://www.fittnok.hu/maktej Nagyon szépen köszönjük!!! ♥

Hozzávalók:
1 csésze mák
2 csésze forrásvíz
1 csipet tiszta só
1 kk hársméz

A mákot éjszakára beáztatjuk, hogy az enzimgátlók felszabaduljanak belőle.
Reggel az áztató vízzel együtt turmixgépbe rakjuk, és 2-3 percig turmixoljuk. Addig, amíg szép fehér lesz.

Utána tüll anyagon (harisnyán) keresztül megszűrjük, és jól kinyomkodjuk:

Olyan finomra turmixoltam, hogy még a tüllön is ment át mákocska, így tálalás előtt a legsűrűbb szűrőn még egyszer átszűrtem.

Maradt még holnapra is ❤ Figyeljetek rá- 2 napnál tovább a magtejek sem tarthatók, mert a magas fehérjetartalmuk miatt megsavanyodnak !!!

A mák aminosavakban, zsírsavakban, foszforban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és vasban gazdag. Régóta tudjuk, hogy lassítja az öregedési folyamatokat. Elősegíti a magas vérnyomás csökkentését. Kedvező zsírsav összetételének köszönhetően megelőzhető a trombózis és embólia kialakulása. Normalizálja a vér koleszterinszintjét. Fokozza a szervezet védekező mechanizmusát. Jótékony a sebek gyógyulásában. Növeli a szellemi teljesítőképességet. Idegerősítő, idegfájdalom csökkentő, nyugtató, altató hatású.
http://www.global-vitamin.hu/hirek/a-mak-hatasa-a-magasvernyomasra.html

Posted 2012. január 30. by eletkert in Receptek

Tagged with , , ,

20 responses to “Máktej

Subscribe to comments with RSS.

  1. Örülök, hogy megcsináltad! Ugye milyen finom???

  2. Ezt nekem is ki kell próbálni!!! Mert szeretem a mákot, meg a tejet, meg végre valamivel nem kell annyit vacakolni. És ami megmarad a szűrőben maradék azzal mit lehet/kell csinálni?
    Millió puszi
    Marika

    zemplényiné marika
    • Örülök, hogy így döntöttél Marika!
      Ez egy jó kérdés, én is elgondolkoztam rajta reggel, mit csináljak a szűrőben maradt mákhéjjal. Arra jutottam, hogy megy a komposztba, de el tudom képzelni bőrradírnak is. Mit szóltok hozzá?

      • Szerintem mindenre fel lehet használni, amire a sima darált mákot. Ugyanúgy, mint mandulatejnél a mandulát, kókusztejnél a reszeléket… Kell sütni egy sütit, és tölteléknek használhatjuk a maradékot 🙂
        Én kidobtam, mert semmi sem jutott eszembe, de majd legközelebb okosabb leszek. Hűtőben eláll, de nem sokáig, hiszen “vizes”, így megromolhat hamar.
        Vagy teljes kiőrlésű tésztára is tehetjük szerintem, mondjuk xilittel… Hm…. 🙂

  3. Én is Nóránál láttam a napokban, tegnap el is készült 🙂 Joan könyvében is láttam máktejet, ő mandulával együtt készítette. Még nem próbáltam, de biztos isteni! És tényleg fehér, nem gondoltam volna! 🙂 Látom, így terjed egy “kór”… Bárcsak az egészséges életmód is ilyen gyorsan terjedne, nem? 😦 Régóta nézegetem a blogod, persze minden 2.-3. bejegyzésnél megfogadom, hogy “na, ezt meg kell főzni”… Csak amikor az ember blogokat olvas, több magazin rendszeres olvasója, akkor egy nap 10 ilyet is kinéz. de gondolom tudod, miről beszélek :-)))))))))
    A máktej viszont úgy nézem, szinte egyszerre landolt a bögrénkben 🙂
    Szép napot!
    Judit

  4. fel se kell forralni a mákot???

  5. Nagyszerű! Örülök, hogy ennyi jó hozzászólás van! Ez azt is jelenti, hogy a kipróbálók azért többen vannak, mert nem mindenki ír…..!
    És örülök a jó ötleteknek a maradékkal kapcsolatban. Is.
    Puszi.
    Marika

    zemplényiné marika
  6. MEG FOGOM PRÓBÁLNI!
    Annyi sok jó ötletet kapok tőled Ildikó!
    Meg tudod, magamnak vacakolni… de a Te mintád nagyon jó 🙂

  7. Megcsináltam!!!
    Csak botmixerem volt, de azzal is kitűnő lett. A maradék meg ment a gofriba, meg majd a müzlibe Köszike mégegyszer 🙂

  8. Úgy belelkesedtem, hogy tegnap “bemákoztam”, vagyis ettem egy kis mákos-tésztát. Egy-két óra múlva el kezdett fájni, meg émelyegni a gyomrom, meg valahol a máj környéke /epe???/ aztán éreztem, hogy egyre rosszabbúl leszek. Mivel éppen készültem elmenni egy társaságba, ahol vártak, nem tudtam mást kitalálni, mint hogy ittam egy csomó citromos vizet, meg csináltam körömvirág-teát, hogy kimosódjon belőlem a mák. Így aztán megúsztam a továbbiakban, nem folytatódott a fájdalom. Tehát nekem mégsem szabad mákot fogyasztani. Lehet, hogy egyik oldalon jó, de a másik oldalon mégsem. Hát ennyit a mákról. Mégis, mit gondolsz erről?
    Puszi
    M?arika

    zemplényiné marika
  9. Lenne egy fontos kérdésem: ha nekem mondjuk veszélyesen magas a koleszterinszin tem vagy a vérnyomásom és orvosi kezelés helyett ezt a csodaitalt választom és ne adj isten nem hat és egészségkárosod ást szenvedek a helyes kezelés elmulasztásából adódóan, vagy esetleg magának a csodaitalnak a kúraszerű fogyasztása vezet hosszú távon csúnya mellékhatásokhoz, ki vállalja érte a felelősséget? Itt nincs megjelölve szerző, illetve nem vállalta a nevét, forrásként pedig meg van jelölve egy halott link a global-vitamin.hu oldalon.
    Ha patikában veszek gyógyszert, akkor annak van egy utolérhető gyártója, egy engedélyező hatóság, egy patikus, esetleg egy orvos, aki felírta vagy javasolta és a pecsétjével vállalta a felelősséget. Itt ki lenne az?

    • Kedves Anonim érdeklődő!
      A cikket én írtam, a blog tulajdonosa, Életkert Ildikó. Most újra olvastam a posztot, és egyetlen utalást sem találok arra, hogy bárkit arra biztattam volna, hogy a gyógyszeres, orvosi kezelés helyett a máktejet használja 😀 Azt írtam finom, és még egészséges is. Ha megnézed a többi posztomat, mindegyik mögé keresek valamelyik összetevőről 1-1 cikket. Sajnálom, ha időközben megszűnt az oldal, ahonnan idéztem. Ezért felelősséget vállalni nem tudok, és azért sem, ha valaki saját magáért képtelen felvállalni a felelősséget 😀 Mindenki maga dönti el, mi az ami érdekli, amit kipróbál, és ha jó neki, használja. Ha időközben rájön, hogy nem jó, többet nem iszik ilyet. Ez ennyire egyszerű 🙂 Senki nem kényszerít senkit, semmire 🙂 Persze, sokkal kényelmesebb a felelősséget mindig másra hárítani, de az, hogy valaki már eleve egy másik emberben keresse a saját magáért fel nem vállalt felelősséget, az enyhén szólva is hatalmas tudatlanságra utal 🙂
      Üdvözletem 🙂

  10. Kedves Életkert (?ez az igazi neve, vagy ironikus módon nálam megjegyzést tesz az anonimitásra, miközben ön is a mögé bújik?) Ildikó,
    Most olvasom újra a hozzászólásomat és egyetlen utalást sem találok arra, hogy azt állítottam volna, hogy biztat bárkit is bármire. Ellenben egészségtippet oszt és ennek a felelősségvállalási részére kérdeztem rá, ami alól szépen kibújt. Ezzel gyakorlatilag választ kaptam a kérdésemre: nem vállalja a felelősséget a nyilvánosan publikált egészségtanácsáért, hanem áthárítja azt akár egy laikus beteg emberre is, aki ha időközben rájön, hogy rosszat tett neki a szer, akkor ha még nem késő, korrigálhat, ha késő, akkor a felelős csakis önmaga és Önnek, akitől a tanácsot kapta, nincs ebben felelőssége saját bevallása szerint.
    Üdvözletem 🙂

  11. Szerintem ott van egyébként a keveredés, hogy aki magától tesz valamit, azért önmaga felel, de aki más tanácsára, ott bizony a tanácsot adó is felelős (kellene, hogy legyen) érte.

  12. Ez szerintem teljesen azonos kategória azzal, mint ha egy hajléktalant a hidegben elküldenék találomra jó messzire egy irányba azzal, hogy úgy hallottam, hogy ott ételt és szállást kap. És ha mégsincs ott étel és szállás és útközben megfagy, akkor az az ő baja, minek hallgatott rám, ő felel a döntéseiért.

  13. Kedves … nevét fel nem vállaló kötözködő!
    Idézz nekem egy részletet a posztomból, ahol arra biztattalak, hogy dobd el a kedvenc orvosságaidat, vagy hagyd ott a szeretett orvosodat 😀
    Egy egyszerű idézettel szeretnék élni, amit gyerekkoromban hallottam oly sokszor: ” Ha valaki azt mondja, hogy ugorj a kútba, beleugrassz?” A helyzet itt ugyanaz! Olvasunk valamit, mérlegeljük, és ha arra érdemesnek tartjuk, kipróbáljuk. Mármint egy felelősségteljes felnőtt ember esetében. A kút mélyén már hiába keresed a felelőst 🙂 Ja, jut eszembe! A felelősséget a mai betegségipar sem vállalja fel, mert minden beavatkozása előtt nyilatkozatok és beleegyezések tömkelegét íratják alá azzal, aki még ezek után is hajlandó feláldozni magát az oltárukon 😉
    Ezek a kekeckedések itt mind a drága elméd agyszüleményei, amivel önmagad állításait szeretnéd igazolni 🙂 Annyira blődek a vádak, hogy vitába szállni sem érdemes velük, ezért ajánlom, máshol próbálkozz a mások energiájának megcsapolásával 🙂 Egyébként ez nem szép dolog, és mindenképp súlyos következményeket vonhat maga után, akár vállalod a tetteid következményeit, akár nem 🙂 Tudod, az isteni törvények már csak ilyenek. Mindenkire érvényesek 😉

Hozzászólás