Gm kovászos zsemle   Leave a comment


Végre sikerült a sok sok kísérletezés után! 😍 Az íze, mint a normál kovászos zsömléé. Boldogságom határtalan, de Jázminé is 😍 Szellős, ruganyos, finoman ropogós a héja, belül isteni puha…. boldog békeidők 😂A receptet a Gluténmentes-ízlik csoportban találtam, ezt alakítottam az ízlésemhez, és nem utolsó sorban a pénztárcámhoz 😉 Nem egyszerű, de valamit valamiért 😋

Hozzávalók az előtésztához:

40 gr gm kovász

80 gr gm liszt (nálam It’s us miklos’ gluténmentes fehérkenyér lisztkeverék)

80 gr langyos víz

1 tk méz (vagy juharszirup)

A kimért hozzávalókat csomómentesre gyúrtam, és betettem egy nagyobb műanyag dobozba, tetejét éppen csak ráhelyeztem. Mivel november van, mellé állítottam 2 forró vízzel töltött befőttesüveget, és bebugyoláltam pokróccal. 8-10 óra múlva -mikor már szépen megkelt- bekeverhetjük vele a kenyérkénket. Én most csak próba zsömléket mertem, mert még csak 8 napos a kovászom, de szerintem legközelebb sikerül már belőle a kenyér is.

Kenyértészta hozzávalók:

  • az előtészta
  • 200 gr gm liszt (nálam 50 gr miklos’ liszt, 50 gr barnarizs liszt 30 gr cirokliszt, 70 gr zabliszt)
  • 7 gr bambuszrost
  • 1 ek útifű maghéj
  • 200 gr langyos víz
  • 10 gr só
  • 15 gr kókuszolaj

Egy keverőtálban alaposan összegyúrtam a tésztát, és egy nagyobb porcelán edénybe tettem. A tetejét szintén csak éppen rátettem, és ment egy éjszakára a befőttesüvegek mellé, a pokróc alá 😂 Reggel alig vártam, hogy ránézzek, de már akkor éreztem az illatát, mikor megemeltem a pokrócot rajta. Kidagadt az edényből 😍 Levittem a konyhába, sütőt előmelegítettem, közben rizslisztes nyújtólapon 4 felé vágtam, és kerek zsömléket formáztam belőle, amiket középen be is vágtam. Sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem őket, bevizeztem a tetejüket, és megszórtam pici köménymaggal és sóval. (Ha már lúd, legyen kövér 😂) Kb. 40 perc múlva lett kész, 200 fokon sült alsó-felső állásban.

Ha van rá időtök, feltétlen próbáljátok ki ☺️

Posted 2023. november 18. by eletkert in Receptek, Sült étel

Tagged with , ,

Hozzászólás