Krémes torta   3 hozzászólás


krémes

Az alapötlet ez a finomság volt: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=251286281687110&set=a.251286241687114.1073741837.208119879337084&type=1&theater
Pici módosításokkal a pitéből torta lett a ma esti baráti teázáshoz 😉

krémes

Hozzávalók

Tészta:
2 csésze dió
8 szem áztatott datolya
csipet só (opcionális)

Már felvágva 😉

krémes

Pite töltelékhez:
1/4 sütőtök, hámozott, magozott és kockára vágott (6-7 csésze) (kertemben termett)
1/4 csésze olvasztott kókusz olaj
2 evőkanál méz
1 evőkanál kókuszvirág cukor
1 teáskanál fahéj
1/2 teáskanál szerecsendió,
1 kis darab gyömbér reszelve
3 db szegfűszeg
1 ek kesudió
1/2 dl forrásvíz
2 ek őrölt sárga lenmag

Tetejére a fehér krém:
1 1/2 csésze kesudió
1/2 csésze, víz vagy dió tej
2 evőkanál vaníliás cukor (sajna nem volt itthon porom)
2 evőkanál olvasztott kókuszolaj

krémes

Tészta készítése:

1. Aprítóba tettem a diót, amikor már elég krémes volt, beletettem a datolyát és a sót.
2. A tésztát belenyomkodtam egy 18 cm-es tortaformába és kivittem a teraszra, mert ott most hidegebb van, mint a hűtőben 😉
3. A sütőtököt felkockáztam és aprítóba tettem. Pici vizet tettem hozzá, hogy simább állaga legyen. Kiöntöttem egy tálba, és fakanállal belekevertem a többi hozzávalót. Picit javítottam az állagán a botmixerrel, majd beletöltöttem a tortába 😉 A tetejét megkentem az összeturmixolt kesukrémmel, majd visszaköltözött a teraszra 😉

A sütőtökről:

krémes

A sütőtök Európában csak Amerika felfedezése után vált ismertté és hamar közkedvelt őszi-téli csemegévé vált, nem is véletlenül. Hazánkban a XVI. század óta termesztik és számos előnyös hatását ismerték már fel.

Fontos kiemelni, hogy a sütőtöknek nagyon magas a vitamin tartalma, többek között 24 mg c vitamint tartalmaz, így különösen a hideg, megfázós időszakban nyugodtan lehet alkalmazni természetes vitaminforrásként. Ezen kívül az ásványi anyag tartalma sem elhanyagolható, hiszen magas a kálium, foszfor, vas és réz tartalma is.

Talán kevesen tudják, de a sütőtöknek a népi gyógyászatban is fontos szerepe van. A sütőtök levét például számos probléma kezelésére alkalmazhatjuk. Elsősorban hatásos a megfázásos tünetek enyhítésére, a nyálkahártya gyulladásos tüneteire is hatásos kezelési módszer. De ezen kívül akár enyhítheti az allergiás és asztmás panaszainkat is.

A sütőtök, mint természetes gyógyszer
Magas kálium tartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása van, fogyasztásával pedig csökkenthető az érelmeszesedés és állítólag még az égési sérülések is hatékonyan gyógyíthatók a sütőtök segítségével.

A sütőtök közismerten magas antioxidáns tartalommal rendelkezik, ami remek immunrendszer erősítő és a daganatos betegségek megelőzésében is segíthet. Emellett a tökmagolaj magas omega-3 zsírsav tartalmáról sem szabad megfeledkeznünk, ami a keringési rendszer egészsége szempontjából szintén nagyon fontos. De hatékony a húgyúti betegségek és a prosztatabántalmak kezelésében is, illetve koleszterincsökkentő hatása van.

Fogyj sütőtökkel!
Számos kedvező élettani hatása mellett remekül be lehet építeni a diétás étrendbe is, alacsony kalóriatartalma miatt.

Forrás: http://www.femcafe.hu/cikkek/egeszseg/megeri-belole-sokat-enned-a-sutotok-jotekony-hatasai#

3 responses to “Krémes torta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szuper jól néz ki! ezt ki fogom próbálni!

Hozzászólás