Csicseris kolbászpástétom   4 hozzászólás


Nórinak megígértem, hogy próbálgatok valamilyen alternatívát a csicserikolbászra addig is, amíg nincs füstölőm. Ez sikeredett belőle. Még nem az igazi, de nem rossz 😉

Hozzávalók:
20 dkg szárított csicseriborsó
15 dkg bio füstölt tofu
1/2 TV paprika
1 nagy fej vöröshagyma
1 pici fej fokhagyma
1 kk curry
1 tk Himalája só
3 tk pirospaprika
1 ek olvasztott kókuszzsír
1 kk egész kömény
1 kk darált kömény

A csicseriborsót éjszakára beáztatjuk, majd másnap reggel kuktában megfőzzük. Forrástól számított 45 perc múlva jó.

A hagymákat felaprítjuk a robotgépben, majd hozzáadjuk a már meghűlt csicseriborsót és az összes többi hozzávalót is.

Robotgéppel 2-3 percig pépesítjük.

Mivel a tofut nem jó nyersen enni, ezt a masszát is megaszaltam egy kicsit. Bekerült a tepsibe, és sütő legkisebb fokozatán, nyitott ajtónál aszalódott néhány órát.

És az elkészült pástétom, amit a hajdinás krékerre kenve vacsoráztam némi csírával 😉

4 responses to “Csicseris kolbászpástétom

Subscribe to comments with RSS.

  1. màr vàrtam a csicserikolbàsz receptjèt! a tufut esetleg lehetne valami màssal helyettesìteni? ugyan gondolom, hogy a füstölt ìz miatt hasznàtad, a füstölö hiànyàban. az eredeti receptben is ezek a hozzàvalòk vannak? làbasban kèszült füstölèst is làttam màr – szakàcsok hasznàljàk – talàn ezzel a mòdszerrel is meg tudnànk oldani…

    • Szia Ági!
      Jól gondolod, a füstölt íz miatt tettem bele a tofut. Az eredeti receptet nem ismerem, de még dolgozom ezen is. Finom az íze, de nekem már olyan túl…. ha érted, mire gondolok 😉 Legközelebb kipróbálom majd a lábasban füstölést, -remélem, találok róla anyagot a neten- és barnarizzsel fogom még finomítani az ízét ♥

      • ez is kipròbàlàsra vàr…nekem ùjdonsàg mèg!!! lassan a csalàdbam is igyekszem bevezetni ezeket a finomsàgokat ( a fèrjemnek szìvinfarktusa volt…több mint 20 èves munkahelyi passzìv dohànyzàs) habàr mi mindìg “zöldevök” voltunk, kevès hùs ès hal csak nyers olaj stb.de èn most màr nem tudom megenni az àllati eredetü èteleket. a receptjeidet tovàbb szoktam küldeni hàtha màssal is megszeretettjük!

  2. Nagyon szépen köszönöm Ági! Megtisztelsz vele ♥

Hozzászólás